• Äldre 5 Oct 16:16
    1003 visningar
    6 svar
    6
    1003

    mars 2017 - andra barnet! :)

    Hej!

    Hittade ingen annan tråd där syskon väntas i mars.. Jag har en dotter som är tre år och väntar vårt andra barn den 25/3-17. Tyckte det skulle vara kul att höra hur det går för er andra :) nån mer än jag som är nervös inför hur man ska klara av två barn samtidigt, ett ev avundsjukt storasyskon, att överhuvudtaget hinna med så mycket mer än att amma etc..

    Många tankar redan nu :)

    Dessutom oron jag känner över hur det står till med skrutten i magen, lika mycket oro även denna graviditet...

  • Svar på tråden mars 2017 - andra barnet! :)
  • Äldre 5 Oct 21:52
    #1

    Jag delar dina tankar över oron för att få ett barn till och för hur det står till med det i magen.

  • Äldre 5 Oct 21:56
    #2

    Jag står på BF 21 mars, men jag flyttas troligtvis till början av april på RUL.. Jag är hyfsat lugn över graviditeten, lugnare än med ettan. Gjorde ett tidigt UL och då såg iaf allt fint ut där inne. Jag tror inte jag hinner oroa mig så mycket, ettan är bara drygt 6 månader och jag har händerna fulla, haha.

  • Äldre 5 Oct 22:12
    #3

    Hej!

    Jag har BF 30 mars och en son som fyller 3 år samma dag

    Jag har ännu inte börjat fundera så mycket över hur det kommet bli med två barn, men det beror nog på att jag har mått väldigt dåligt fram till för ett par dagar sen, (hyperemesis gravidarum) men jag mår lite bättre nu och har kunnat lämna sängkammaren och hinken på eftermiddagen.

    Men oron över bebisen känner jag igen, ska jag må så dåligt så vill jag gärna veta att det inte görs förgäves typ.. Jag vet det finns många åsikter om att ha en doppler hemma men jag har faktiskt beställt hem en, och har lyssnat på hjärtat ett par gånger när jag varit extra orolig och det har lugnat mig :)

    Men nu har jag börjat känna lite rörelser och då minskar ju oron drastiskt :)

    Oj vikkey du kommer ha händerna fulla med två så små :) jag har två syskonbarn med samma åldersskillnad, det har varit tufft för föräldrarna men det är underbart att se nu när de är 3 och 4 hur mycket glädje de har utav varandra!

  • Äldre 6 Oct 09:01
    #4
    Mallemamma skrev 2016-10-05 22:12:48 följande:

    Hej!

    Jag har BF 30 mars och en son som fyller 3 år samma dag

    Jag har ännu inte börjat fundera så mycket över hur det kommet bli med två barn, men det beror nog på att jag har mått väldigt dåligt fram till för ett par dagar sen, (hyperemesis gravidarum) men jag mår lite bättre nu och har kunnat lämna sängkammaren och hinken på eftermiddagen.

    Men oron över bebisen känner jag igen, ska jag må så dåligt så vill jag gärna veta att det inte görs förgäves typ.. Jag vet det finns många åsikter om att ha en doppler hemma men jag har faktiskt beställt hem en, och har lyssnat på hjärtat ett par gånger när jag varit extra orolig och det har lugnat mig :)

    Men nu har jag börjat känna lite rörelser och då minskar ju oron drastiskt :)

    Oj vikkey du kommer ha händerna fulla med två så små :) jag har två syskonbarn med samma åldersskillnad, det har varit tufft för föräldrarna men det är underbart att se nu när de är 3 och 4 hur mycket glädje de har utav varandra!


    Jepp, kommer bli fullt upp här hemma, haha. Ettan är född 27 mars, så kommer få ganska exakt ett år mellan kidsen. Tur jag har en fantastisk sambo som tar stort ansvar här hemma! :) Vi hade pratat om två snabba, men hade absolut inte tänkt riktigt såhääääär snabba - men är inte haspen på så.. ;)
  • Äldre 6 Oct 12:29
    #5

    Min dotter blir 3 nu i november, vi har önskat att ha tre år mellan så det blir nästan 3 1/2 år när syskonet kommer den 3/3 2017 :)
    Men jag har många tankar på stt tänk om jag blir en dålig mamma som bara kommer tappa humöret och bli irriterad på mina barn :( kanske inte under mammaledigheten för då är man bara hemma men sen när verkligen har till igen.

  • Äldre 6 Oct 12:50
    #6

    Vikkey - ja men jag tror det är underbart att se två barn växa upp tillsammans när de är så pass "jämngamla", jag älskar att titta på mina syskonbarn när de leker med varandra :) vi valde 3 år emellan mest pga att min första graviditet var lika hemsk som denna varit. Och lite varningar från brorsan om jobbet med två stycken hehe ;) Skönt att du har en bra närvarande pappa till barnen, allt blir ju mycket lättare när man är två!

    Jyns00- bara att du oroar dig redan över detta visar att du kommer tänka en extra gång innan irritationen byggs upp :) oron är ett gott tecken på att man kommer göra allt för den inte ska vara befogad. Klart att allas bägare rinner över ibland och så är det ju. Vi kan inte alltid vara supermammor ;)

Svar på tråden mars 2017 - andra barnet! :)