• Htlgfgjlöäufsaagjk

    Har han kommit över sitt ex?

    Killen jag träffar hade en bild på honom och sitt ex i sitt nattduksbord (han fick panik när jag skulle ta en grej därifrån), efteråt sa han att han kom på att den låg där då och att han slängt det nu. Jag har dock sett att gömt det i garderoben under ett klädesplagg som trotligtvis är hennes.

    Hur hade ni reagerat på detta? Han har inte varit singel så länge, han vet att jag känner mig osäker över detta men påstår att han tycker om mig.

  • Svar på tråden Har han kommit över sitt ex?
  • Fnollet

    Vissa människor är mer sentimentala än andra. Han kanske bara uppskattar den tid de haft tillsammans och vill ha ett minne från den tiden. Det behöver inte alltid betyda att man har fortfarande känslor för exet bara för att man sparat något

    Hur länge var de tillsammans? När bröt de upp? Var deras uppbrott i samtycke eller vet du något mer om det? Hur länge har du varit i relation med honom?

  • Kuddebarn

    Om man har kvar bilder på sitt ex så brukar det oftast betyda att man fortfarande har känslor för hen. Tror knappast att man sparar bilder på sitt ex för att "ha ett minne av personen", då ligger det ju nånting bakom anledningen till att man vill ha ett minne av sitt ex. Den anledningen brukar väl vara att man inte släppt personen helt ännu.

    Jag hade varit försiktig med att starta något med en person som fortfarande har kvar saker från sitt ex. Hur länge var de tillsammans och när gjorde slut? Gjorde de slut precis innan han träffade dig? För isåfall kanske han inte haft tillräckligt med tid att komma över henne, och då är det hela förståeligt, men då är det dumt av honom att starta något med dig. Jag tror inte på att försöka gå vidare med någon annan fören man kommit över den gamla.

    Det här får du ta upp med honom återigen. Säg att man inte har kvar en bild på sitt ex om man har kommit över personen. Ni kan inte bli tillsammans fören han kommit över henne helt och detta måste han ju våga erkänna för både dig och sig själv.

  • Kuddebarn
    Scalaren skrev 2016-10-12 15:35:03 följande:

    Vad gör det om han har ett foto av henne då?

    Han har ju valt att vara med dig nu.


    Va inte så naiv.

    Man sparar inte foton på personer man kommit över, speciellt inte när man har en ny pågång.
  • Htlgfgjlöäufsaagjk

    Tack för era svar!

    Vi har träffats i ungefär tre månader och innan dess var han singel i ca två månader tror jag. De träffades bara några månader och det var hon som gjorde slut med honom. Jag vet att han har haft svårt att släppa det. Därför känns detta jobbigt för mig. Kan tillägga att han inte vet att jag vet att han har kvar dessa grejer..

    Vi har pratat lite om hans ex förut men känner väl inte att jag fått nått ordentligt svar om vad han känner för henne. Han säger att han tycker om mig och det vet jag att han gör. Men han kan ju fortfarande ha känslor för henne, vilket är förståeligt. Men det känns inte rättvist mot mig.. ger jag det tid eller konfronterar jag?

  • Fnollet
    Htlgfgjlöäufsaagjk skrev 2016-10-12 15:48:24 följande:

    Tack för era svar!

    Vi har träffats i ungefär tre månader och innan dess var han singel i ca två månader tror jag. De träffades bara några månader och det var hon som gjorde slut med honom. Jag vet att han har haft svårt att släppa det. Därför känns detta jobbigt för mig. Kan tillägga att han inte vet att jag vet att han har kvar dessa grejer..

    Vi har pratat lite om hans ex förut men känner väl inte att jag fått nått ordentligt svar om vad han känner för henne. Han säger att han tycker om mig och det vet jag att han gör. Men han kan ju fortfarande ha känslor för henne, vilket är förståeligt. Men det känns inte rättvist mot mig.. ger jag det tid eller konfronterar jag?


    Okej, då låter det mer som om han har känslor för henne. Det är ju snart ett halvår sedan de gjorde slut och faktumet att de inte var tillsammans så länge gör att den oskyldiga sentimentalbiten inte känns lika sannolik.

    Jag hade nog faktiskt konfronterat honom och i konfrontationen berättat att jag vet att han har sparade saker från sitt ex. Då kan han inte blåneka längre. För din och hans skull måste ni reda ut om han har mer känslor för dig än henne. Jag menar, om hon helt plötsligt skulle vilja ha tillbaka honom, kommer han då lämna dig och gå till henne? Det är iaf sådant jag hade funderat över.

    Också några frågor du bör ställa dig själv: Hur länge är du villig att vänta på honom och ge honom tid för att komma över henne? Älskar du honom eller så?

    Hoppas det löser sig
  • Tecum
    Htlgfgjlöäufsaagjk skrev 2016-10-12 15:25:21 följande:
    Killen jag träffar hade en bild på honom och sitt ex i sitt nattduksbord (han fick panik när jag skulle ta en grej därifrån), efteråt sa han att han kom på att den låg där då och att han slängt det nu. Jag har dock sett att gömt det i garderoben under ett klädesplagg som trotligtvis är hennes.

    Hur hade ni reagerat på detta? Han har inte varit singel så länge, han vet att jag känner mig osäker över detta men påstår att han tycker om mig.
    Det är fullt naturligt att man sparar bilder på någon som betytt mycket, även om man inte varit ihop länge. De enda som slänger allt är väl överkänsliga tonåringar som vill leka dramaqueen.

    Att han fick panik beror på att han vet att du är uppenbart obekväm med att han haft andra och vill slippa bråk och förhör. Om jag haft en svartsjuk flickvän hade jag också stoppat undan bilder av ex.

    Men ett tips är att du frågar rakt ut om han skulle ta tillbaka henne om hon frågar. Slingrar han sig då vet du att du måste jobba på för att visa vem som är bästa flickvännen.
  • Kuddebarn
    Htlgfgjlöäufsaagjk skrev 2016-10-12 15:48:24 följande:

    Tack för era svar!

    Vi har träffats i ungefär tre månader och innan dess var han singel i ca två månader tror jag. De träffades bara några månader och det var hon som gjorde slut med honom. Jag vet att han har haft svårt att släppa det. Därför känns detta jobbigt för mig. Kan tillägga att han inte vet att jag vet att han har kvar dessa grejer..

    Vi har pratat lite om hans ex förut men känner väl inte att jag fått nått ordentligt svar om vad han känner för henne. Han säger att han tycker om mig och det vet jag att han gör. Men han kan ju fortfarande ha känslor för henne, vilket är förståeligt. Men det känns inte rättvist mot mig.. ger jag det tid eller konfronterar jag?


    Alltså ett mycket kort förhållande. Om man nu ens kan kalla det förhållande. Han har fortfarande känslor för henne, du säger ju själv att du vet om att han haft svårt att släppa henne. Han har rusat in alldeles för fort i detta med dig, eftersom att han inte hunnit komma över henne ännu. Dåligt gjort, men du måste ta upp detta med honom och berätta att du vet att han har kvar sakerna och fotot, då kan han inte neka. Vill du verkligen vara med en kille som fortfarande har känslor för sitt ex? Och vill han verkligen vara med dig om han inte kommit över henne?

    Nädu, det här måste ni prata om och försöka reda ut. Personligen hade jag varit fast vid att han har kvar känslor för henne oavsett om han nekar till det eller ej. Hade nog även föreslagit en paus tills han kommit över henne, om jag nu hade orkat vänta på honom. Det vet bara du om den väntan är värd. Man kan liksom inte stara igång nånting med en ny person innan man hunnit komma över de gamla såren.
Svar på tråden Har han kommit över sitt ex?