Hur FASEN slutar man dricka för mycket?
Jag tror inte att du är så illa ute som du själv tror. Du kan sitta här och skriva ner dina tankar. En person som har åkt dit rejält brukar försvara sitt missbruk med näbbar och klor. En sån person brukar rada upp en massa ursäkter, prata om "självmedicinering" och en massa annat trams.
Du kan säkerligen sluta dricka. Mitt tips är att du ger upp alkohol för gott. Det är inga som helst problem att leva ett bra liv utan. Du kanske kommer att må risigt några dagar och sedan kommer du säkert drömma om den där varma känslan efter ett par glas. Det kommer du få leva med.
AA och liknande är för människor som är så uppfuckade att dom har svårt att förhålla sig till det mesta, inklusive mat, sex och sociala relationer. Tror inte att du är en av dom.
Jag har varit på AA och det är verkligen inte bara människor som är helt "uppfuckade". Jag har aldrig haft några problem med sociala relationer eller något av det andra du nämnde. Jag jobbade heltid och hade välfungerande relationer till både arbetskamrater, familj och vänner - precis som många andra missbrukare.
Tycker att det är synd att du ger en sådan skev bild av AA.