• Anonym (gnäll­trött)
    Äldre 24 Oct 13:36
    2406 visningar
    9 svar
    9
    2406

    Gnälliga familjen

    Sambons familj gnäller på allting, oavsett vad det är , hela hela tiden. I över ett halvår gnälldes det över att vår lille som då var 1.5-2 inte hade börjat förskolan. Jag har alltid sagt att jag tyckte 2 var lagom att börja och nu när han är lite över 2 och gått några månader så är förskola inte längre bra. Nu klagas det över att på förskolan där blir man ju förkyld och kostar pengar gör det oxå. Samtidigt så gnälls det om vi har barnet hemma för att han är sjuk för då får han ju ingen frisk luft och ingen stimulans. När han varit hemma en vecka med förkylning så var han sjuk igen en vecka efter att han blivit frisk och då gnälldes det om att vi tvingat tillbaka honom för tidigt och att han säkert lekt ute för mycket. Jag blir galen på det här och vet inte hur jag ska hantera det. Hur gör man för att inte låta gnället äta sönder en inombords?

  • Svar på tråden Gnälliga familjen
  • Anonym (gnäll­trött) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 21:10
    #1

    Tips från nån i liknande situation efterlyses...

  • Anonym (gnäll­trött) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 21:43
    #4

    Men gud!!! Sambons mamma har lärt honom att banan på kvällen är jättedåligt men kaka och mjölk före läggdags jättebra. Vet inte ens hur man ska kunna förklara för dem

  • Anonym (gnäll­trött) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 22:52
    #6
    Lilla Gs mamma skrev 2016-10-24 22:16:04 följande:

    Det är nog ingen idé att försöka förklara för folk som tycker att barn inte dör av att åka utan säkerhetsbälte, för det gjorde de förr (fast det dog barn av det), men att de dör av att man inte låter dem skrika sig till sömns (de måste "vädra lungorna")... Ja jisses...


    Nyss fick jag höra "vaccin är det nödvändigt..stackarn kommer ju gråta. Jag känner ingen som haft mässlingen"

    Nä det är väl tack vare vaccin många klarat sig undan???
  • Anonym (gnäll­trött) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 07:51
    #9
    Anonym (M) skrev 2016-10-25 07:27:11 följande:

    Svar på din sista fråga i ts - Man säger ifrån och tar inte åt sig.

    Kommenterar de sjukdom tex, jamen svara kort - Ja! Visst är det jobbigt med alla sjukdomar på förskola.


    Jag svarar alltid nåt snabbt för att få slut på kommentarerna men jag tar alltid åt mig ändå. Vet inte hur man gör för att inte ta åt sig
Svar på tråden Gnälliga familjen