Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

Duscha efter idrott och jobb

Hur svettig tror du folk blir eg? :D Jag blir inte svettig på benen/röven, och över träningslinnet drar jag på mig en tjock hoodie och sedan kör jag hem. Är det kyligt drar jag även på mig mjukisar ovanpå tajtsen. Jag är ju ren innan och har rena kläder, luktar ju inte svett liksom!?

Varför ska jag släpa mig mig duschprylar, handdukar, ombyte, när jag ändå bara ska hem sen? Mycket bekvämare att duscha hemma i lugn och ro och ha alla grejer tillgängliga..

• Mooomin
    Tom Araya skrev 2016-10-24 23:38:04 följande:

Blir jag inte svettig har jag inte tränat, då har jag på sin höjd motionerat (vilket förövrigt oftast gör mig svettig också).

Jag tycker det är bekvämt att ha det avklarat och i utrymmen som någon annan tillhandahåller utan extra kostnad om med mer plats än hemma med 3-5 pers på en dusch (om man är en familj i en 3-4 rummare). I förhållande till det är "släpandet" av tvål, handduk och ombyte ett litet besvär och det ryms ändå i väskan jag ändå måste ha till träningskläderna.

Svettas gör jag, på överkroppen, och inte blir jag så blöt så det går igenom hoodien.. Eller byxorna heller f.ö..

Det är väl där vi är olika. Jag skulle få skaffa en myyyycket större träningsväska. :D Man använder ju olika mycket produkter med. Vissa har ju 2-4 produkter för håret bara i duschen, för att inte tala om efteråt. Plus övriga kroppens produkter. Lotions, ansiktskrämer.. Smink, bestämma sig för vad man ska ha på sig sen, endast för att sen åka hem och förmodligen ta på sig något annat.. Hemma väntar min dusch som bara jag och sambon delar på samt mitt älskade badkar, jag är en badmänniska och det brukar sitta fint med ett varmt bad för ömma muskler. Dessutom har mitt gym EN dusch.
  • Mooomin
    Tom Araya skrev 2016-10-26 13:18:59 följande:

Hur svettigt det blir på idrottslektionen hänger väl lite på eget intresse av att anstränga sig och köra på hårt, det tycker jag inte ska hänga på lusten att duscha efteråt.

Ang din jämförelse med dans:

Ja, jag tycker det vore ohygieniskt att ha avslutat en aktivitet där man svettas utan att duscha.

Så du följde aldrig med och åt efter att ha dansat på krogen och bangade efterfesten eller krogragget pga att du skulle hem och duscha genast!
  • Mooomin
    Anonym (Skarutav) skrev 2016-10-26 13:57:48 följande:

Men allvarligt! Hur dansar man om man blir lika svettig som efter ett träningspass när man är på krogen????

Har aldrig blivit nämnvärt svettig av att dansa då och då på krogen

Alla svettas olika, det är varmt, en skjorta av fel material, alkohol i kroppen...

Jag blir inte alltid nämnvärt svettig efter ett gympass, även om jag tar i ordentligt. Alla funkar vi olika.
  • Mooomin
    Anonym (Skarutav) skrev 2016-10-27 09:33:33 följande:
    Tja inte dansar jag så villt och mycket som jag gör om jag tränar.....
    Det gör jag. All in på allt. :D
Svar på tråden Duscha efter idrott och jobb