• Anonym513

    Kvinnors våld mot män som underhållning

    Jag har tänkt på att kvinnors våld mot män i filmer/böcker etc ofta framställs som "Rätt åt honom!" och "Där fick han!" medan mäns våld mot kvinnor är avskyvärt.


    Om en man slår en kvinna utanför utanför en restaurang så är det genast folk framme och skall freda den värnlösa kvinnan men om en man blir slagen i ansiktet eller sparkad i skrevet är det bara roligt särskilt för de kvinnor som är närvarande?


    Mäns våld mot kvinnor i hemmiljö är avskyvärt är de flesta överens om men kvinnors våld mot män är inget man pratar om förutom när en kvinna skär penisen av en otrogen man eller häller kokande olja över honom när han sover för då har aset säkert förtjänat det.


    Är det ett allmänt utbrett manshat som ligger till grund för detta?

  • Svar på tråden Kvinnors våld mot män som underhållning
  • Kjell2
    Anonym513 skrev 2016-10-26 15:05:15 följande:

    Jag har tänkt på att kvinnors våld mot män i filmer/böcker etc ofta framställs som "Rätt åt honom!" och "Där fick han!" medan mäns våld mot kvinnor är avskyvärt.


    Om en man slår en kvinna utanför utanför en restaurang så är det genast folk framme och skall freda den värnlösa kvinnan men om en man blir slagen i ansiktet eller sparkad i skrevet är det bara roligt särskilt för de kvinnor som är närvarande?


    Mäns våld mot kvinnor i hemmiljö är avskyvärt är de flesta överens om men kvinnors våld mot män är inget man pratar om förutom när en kvinna skär penisen av en otrogen man eller häller kokande olja över honom när han sover för då har aset säkert förtjänat det.


    Är det ett allmänt utbrett manshat som ligger till grund för detta?


    Ja, manshatet är roten till allt ont och orättvist här i världen.

    Nästa fråga!
  • Anonym513
    Kjell2 skrev 2016-10-26 15:10:11 följande:
    Ja, manshatet är roten till allt ont och orättvist här i världen.

    Nästa fråga!
    Nej, men det är ett problem för de som drabbas. Eller tycker du bara kvinnohat förtjänar uppmärksamhet?
  • Kjell2
    Anonym513 skrev 2016-10-26 15:17:22 följande:
    Nej, men det är ett problem för de som drabbas. Eller tycker du bara kvinnohat förtjänar uppmärksamhet?
    Nej
  • Anonym513
    Kjell2 skrev 2016-10-26 15:10:11 följande:
    Ja, manshatet är roten till allt ont och orättvist här i världen.

    Nästa fråga!
    Om en man kränker en kvinna är han ett svin.

    Om en kvinna kränker en man är hon stark och självständig???
  • zoolook1

    När en svag slår mot en stark så blir det mindre stötande. Det är mot den bakgrunden det ska förstås. Ingen tycker att det är ok i verkligheten. Det är inte urskiljningslöst våld mot män som skildras, eller hur? Det är ju typ hämndaktioner.

  • Kjell2
    Anonym513 skrev 2016-10-26 15:21:34 följande:
    Om en man kränker en kvinna är han ett svin.

    Om en kvinna kränker en man är hon stark och självständig???
    Nej
  • Anonym513
    Kjell2 skrev 2016-10-26 15:28:43 följande:
    Nej
    Jag fick frågan om jag är emot mäns våld mot kvinnor och då svarade jag att jag är emot allt våld...

    Varför är visst våld värt mer uppmärksamhet än annat? Jag anser att våld är fel oavsett vem som drabbas.
  • Anonym513
    zoolook1 skrev 2016-10-26 15:28:41 följande:

    När en svag slår mot en stark så blir det mindre stötande. Det är mot den bakgrunden det ska förstås. Ingen tycker att det är ok i verkligheten. Det är inte urskiljningslöst våld mot män som skildras, eller hur? Det är ju typ hämndaktioner.


    Varför är det då humor när 120kg Selma slår stekpannan i huvudet på 56 kg lilla Fridolf?
  • Kjell2
    Anonym513 skrev 2016-10-26 15:36:33 följande:
    Jag fick frågan om jag är emot mäns våld mot kvinnor och då svarade jag att jag är emot allt våld...

    Varför är visst våld värt mer uppmärksamhet än annat? Jag anser att våld är fel oavsett vem som drabbas.
    Du får nog skillja på underhållningsvåld som är på låtsas och riktigt våld.

    Jag kan som många andra hurra när någon filmhjälte tar livet av en försvarslös skurk. Däremot är jag konsekvent emot riktigt våld mot försvarslösa.


Svar på tråden Kvinnors våld mot män som underhållning