• Anonym (Nojjar)

    Fler som tar lutinus eller har tagit??

    Är i vecka 7 (6+2) har så skarpa plus men kan få. Tar lutinus enligt ordination 3 gånger per dag. Vissa dagar har jag som en svag gulbrunaktig ton i trosskyddet, beror de på Lutinus el slemhinnorna inuti slidan?

    Är ju ingen mjuk tablett eller applikator att stoppa upp.

    Bör jag oroa mig för ett mf eller ma?

    Vid min förra graviditet hade jag progesteron mic men de slutades att sälja då jag var runt v.10 då. I alla fall hade jag inte sådana här färgskiftningar då.

  • Svar på tråden Fler som tar lutinus eller har tagit??
  • cameleon

    Jag tog Lutinus när jag gjorde ivf. Jag småblödde varje dag av dom, höll på att bli knäckt varje gång Lutinusen rann ut och det var blod, var så rädd att det var missfall på gång... Jag skulle ta dom till vecka 8 men slutade några veckor före för jag orkade inte se rött längre.

    Det var lika vid ivf-försöket innan när jag också blev gravid, småblödde lika då. Men den graviditeten slutade i utomkvedshavande.


  • Anonym (Nojjar)
    cameleon skrev 2016-10-29 22:50:57 följande:

    Jag tog Lutinus när jag gjorde ivf. Jag småblödde varje dag av dom, höll på att bli knäckt varje gång Lutinusen rann ut och det var blod, var så rädd att det var missfall på gång... Jag skulle ta dom till vecka 8 men slutade några veckor före för jag orkade inte se rött längre.

    Det var lika vid ivf-försöket innan när jag också blev gravid, småblödde lika då. Men den graviditeten slutade i utomkvedshavande.


    Tack för ditt svar, står i bipacksedeln som en av ev biverkningar men man blir ju skiträdd ändå. Pepparpeppar så har det inte varit rent blod eller så men ändå. Jag ska ta till v.12 :/ kan man få mf bara för att man slutar med dem? Tänkte om jag ska fråga om jag kan skippa dem efter vul.
  • cameleon
    Anonym (Nojjar) skrev 2016-10-30 07:09:21 följande:
    Tack för ditt svar, står i bipacksedeln som en av ev biverkningar men man blir ju skiträdd ändå. Pepparpeppar så har det inte varit rent blod eller så men ändå. Jag ska ta till v.12 :/ kan man få mf bara för att man slutar med dem? Tänkte om jag ska fråga om jag kan skippa dem efter vul.
    Jag vet inte.. Men vet att folk som har flera missfall i bagaget tar Lutinus för att minska risken..
    Jag hade två utomkveds i bagaget men inga missfall så jag vågade sluta.

    Varför tar du, har du också gjort ivf?
  • Anonym (Nojjar)
    cameleon skrev 2016-10-30 10:55:41 följande:

    Jag vet inte.. Men vet att folk som har flera missfall i bagaget tar Lutinus för att minska risken..

    Jag hade två utomkveds i bagaget men inga missfall så jag vågade sluta.

    Varför tar du, har du också gjort ivf?


    Nej inget ivf nu (gjorde för 11 år sedan dock) har upprepade mf i bagaget, inga ma eller utomkveds.
  • cameleon
    Anonym (Nojjar) skrev 2016-10-30 11:10:11 följande:
    Nej inget ivf nu (gjorde för 11 år sedan dock) har upprepade mf i bagaget, inga ma eller utomkveds.
    Jaha men då vet du säkert detta bättre än mig! Bara hålla tummarna att allt går bra!
    Det finns ju en gel också, Crinone, har inte hört att man blöder/att den irriterar. Men enligt min läkare är inte den lika bra som Lutinus.. Jag frågade nämligen om jag kunde få den istället för Lutinus men det fick jag inte.
  • Anonym (Nojjar)
    cameleon skrev 2016-10-30 11:17:49 följande:

    Jaha men då vet du säkert detta bättre än mig! Bara hålla tummarna att allt går bra!

    Det finns ju en gel också, Crinone, har inte hört att man blöder/att den irriterar. Men enligt min läkare är inte den lika bra som Lutinus.. Jag frågade nämligen om jag kunde få den istället för Lutinus men det fick jag inte.


    Enligt bipacksedeln ska man ta lutinus 30 dgr efter konstaterad graviditet. Så kan ju inte vara så noga att ta fram till v 12 kan jag tycka. Får prata med min läkare till veckan då jag ska dit.

    Hade du färskt blod eller som jag? Blev det bebis?
  • cameleon
    Anonym (Nojjar) skrev 2016-10-30 11:21:06 följande:
    Enligt bipacksedeln ska man ta lutinus 30 dgr efter konstaterad graviditet. Så kan ju inte vara så noga att ta fram till v 12 kan jag tycka. Får prata med min läkare till veckan då jag ska dit.

    Hade du färskt blod eller som jag? Blev det bebis?
    Det började med lite brunaktigt i trosskyddet och efter några dagar blev det blod på pinnen man för upp tabletten med, sedan blev det rosa-röda flytningar och sedan rent blod. Men alltså inte så mycket men alltid klarrött.

    Första gången blev det som sagt utomkveds och andra gången blev det bebis. Hon är snart 3 månader nu och jag tackar gudarna att vi verkligen fick ett barn efter 8 års kämpande (men bara 9 månader med ivf) :)
  • Anonym (M)

    Jag tar Lutinus efter ett stimulerat FET. Det är vanligt att det kommer ut som vitt eller beige/ brunt kladd. Man kör upp applikatorn tre ggr om dagen och slemhinnorna i slidan är sköra. Tror inte du har något att oroa dig för. Skulle det där emot komma mycket färskt blod bör du kolla upp så det inte är ett missfall på g.

  • Anonym (Nojjar)
    Anonym (M) skrev 2016-10-30 11:38:09 följande:

    Jag tar Lutinus efter ett stimulerat FET. Det är vanligt att det kommer ut som vitt eller beige/ brunt kladd. Man kör upp applikatorn tre ggr om dagen och slemhinnorna i slidan är sköra. Tror inte du har något att oroa dig för. Skulle det där emot komma mycket färskt blod bör du kolla upp så det inte är ett missfall på g.


    Tack snälla för dina lugnande ord! Har inte varit några färskt blod pepparpeppar & heller inte varje dag utan ibland då borde det var som det ska Hoppas vi! Får domen till veckan.
  • Anonym (g)

    Jag tog Lutinus efter IVF och "kladdet" hade diverse färger (ursäkta äcklig information). Hade lite blodstänk i trosskyddet någon gång och höll ju naturligtvis på att bryta ihop då, men troligtvis var det bara känsliga slemhinnor i kombination med applikatorn. Slutade ta dem efter graviditetstestet och resultatet är nu 15 månader.

  • Anonym (Nojjar)

    Fick se hjärtat slå & pyret mådde bra i torsdags var. 7+6, sen dess har det varit brunt i olika mängd nästan varje dag i trosskyddet hoppas få en tid igen idag & att allt är ok. I torsdags sa läkaren som jag träffa att jag skulle fortsätta med lutinus.

  • Seb81
    cameleon skrev 2016-10-29 22:50:57 följande:

    Jag tog Lutinus när jag gjorde ivf. Jag småblödde varje dag av dom, höll på att bli knäckt varje gång Lutinusen rann ut och det var blod, var så rädd att det var missfall på gång... Jag skulle ta dom till vecka 8 men slutade några veckor före för jag orkade inte se rött längre.

    Det var lika vid ivf-försöket innan när jag också blev gravid, småblödde lika då. Men den graviditeten slutade i utomkvedshavande.


    Hoppas in här i hopp av svar!

    Ser ditt svar här... jag tar Lutinus och är i v 6+2. I fredags började jag blöda, Fick komma till gyn direkt och där fanns ett litet frö med tickande hjärta. Till saken är den att jag små blöder än och i dag är det tisdag.... mest brunt men i bland rosa, blir oftast rosa efter intaget av Lutinus. Jag vet ju att det inte är mf... men jag står fan inte ut snart. Frågan är om man ska orka se blod i trosan eller om jag ska våga sluta med dem? Vill ju såklart att det ska vara det bästa för att jag får behålla bebben i mig... slutade du blöda efter du slutade med dem?
Svar på tråden Fler som tar lutinus eller har tagit??