• Stårsc­han
    Äldre 31 Oct 13:19
    1324 visningar
    5 svar
    5
    1324

    Fnitterflams på nyheterna - är det OK?

    Finns det verkligen ingen lägstanivå på radions reportrar? Just nu är påven på besök i Lund, och i radion rapporterar en Martina. Varje mening avslutas med fnitter, hon pratar med konstlade lidingö-in och slänger in 'typ' och 'liksom' mellan vart tionde ord. Hon låter kort sagt ungefär som en typisk, totalt oinsatt och ointresserad femtonåring.

    Är jag verkligen ensam om att tycka att den typen av flamsande hör hemma någonstans mellan Paradise Hotel och Radio Rix, och inte i samband med ett statsbesök av internationellt intresse?

  • Svar på tråden Fnitterflams på nyheterna - är det OK?
  • Äldre 31 Oct 13:21
    #1

    Håller med till 100%.

  • Stårsc­han
    Äldre 31 Oct 13:36
    #2

    Tack. Det underlättar frustrationen en aning att veta att man åtminstone inte är ensam som reagerar.

  • Äldre 31 Oct 15:07
    #3

    Alla dessa "liksom" överallt stör mig massor! Hör hemma i fjortisprogram och inte i nåt seriöst.

  • Äldre 31 Oct 20:28
    #4

    "Radion" som i vilken kanal? Är det P1 så blir jag besviken. (Den enda kanal jag lyssnar på, utom på semestern när jag står ut med lokalnyheter och info om vägarbeten, trots att det innebär patetiska ring-och-svara-program där folk förväntas kunna kallprata om fotbollslag etc.

  • Stårsc­han
    Äldre 1 Nov 08:02
    #5

    Det var P3, som jag väl - lite naivt kanske  - räknar med ska hålla åtminstone lite högre klass än Radio Rix och sådana uttalade under-bältet-kanaler. Själv är jag annars ett hängivet fan av P2.

Svar på tråden Fnitterflams på nyheterna - är det OK?