Inlägg från: Fru Ve |Visa alla inlägg
  • Fru Ve

Men alltså... snippa?

Snippa är väl ett jättebra ord tycker jag! Låter inte lika kliniskt och medicinskt som t.ex. slida eller underliv, och inte heller som ett "täckord" som mus. Snippa är ett barnvänligt ord och betyder just ingenting annat än det som det är.

• Fru Ve
    cosinus skrev 2016-11-06 13:14:55 följande:

Det man ville uppnå med ordet snippa var väl ett neutralt (alltså inga negativa/porriga associationer) som skulle vara så pass vedertaget att "alla" använde det.

Ser man till det så tycker jag att de lyckats, vilket är bra. Sen är det en ren vanesak. Vi som inte vuxit upp med det har ofta problem att vänja oss. Jag skulle själv aldrig någonsin referera till mitt eget underliv som snippan medan mina barn gör det utan problem. Det kändes jättekonstigt att använda ordet när äldsta dottern var liten. Var inte alls kompis med ordet som kändes extremt konstlat men såhär 12 år senare och nu med 2 döttrar så har det som satt sig och det känns naturligt när de pratar om snippan. Men som sagt mitt eget underliv är ingen snippa, jag är för gammal :)

Nä snippa är i min värld ett ord mest för små flickors könsorgan. Är man vuxen kallar jag det också för underliv hellre.
Svar på tråden Men alltså... snippa?