Inlägg från: Regndamen |Visa alla inlägg
  • Regndamen

Men alltså... snippa?

Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 11:19:15 följande:

Kul inlägg, vill du ha en applåd? 

Min kompis kallade sin dotters mus för kusimurran, ingen som hade några åsikter om det heller.

Vad hände om flickan skulle vara tvungen att berätta något om sitt underliv gentemot en vuxen som inte tillhörde familjen?
  • Regndamen

Det första jag tänkt på om någon sa mus är troligen en datormus.

Jag utgår från att du inte har barn och därmed aldrig kommer riskera att få barnbarn som är flickor. Var brukar du befinna dig där snippa pratas om så mycket?

• Regndamen
    taquine skrev 2016-11-06 13:23:17 följande:

Varför utgår du från att inte ts har barn? Jävla härskarteknik. Jag har barn och en dotter , och jag kallade hennes  mus för just mus när hon var liten . Skulle inte drömma om att säga snippa.

Använde hon en mus med sladd eller en sladdlös?

Så om nu ditt barn hade föredragit att du kallade dennes dotters snippa för just snippa, så hade du vägrat?

Eftersom ts inte anser sig ha ett sådant proble, så kan hon inte ha barn.
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 13:43:41 följande:

Jodå, jag har barn. Två stycken.

Så om dessa skulle fått döttrar, och velat att du sa snippa, inte mutta, vad hade du gjort?
  • Regndamen
    Monkii skrev 2016-11-06 13:49:45 följande:

Kussimurra är jättebra, om det är Loffe Karlsson som drar en fräckis anno 1984

Om man byter ut två bokstäver får vi reda på mårrans fetish.
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:01:07 följande:

Jag hade följt föräldrarnas önskan, nu vet jag ju vad de har för åsikt angående "snippa" så det hade inte blivit aktuellt.

Jag ska faktiskt snart få mitt första barnbarn. 

Och om detta eller något senare blir en flicka, och som själv kanske vill säga snippa? För många andra barn säger snippa? Vad tänker du göra då?
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:19:55 följande:

Spelar det någon roll vem det vände sig till? Jag fick se det i en grupp på FB, en diskussionsgrupp jag är med i. De flesta tyckte som jag, det är ett helt annat klientel av folk där. 

Och som sagt har detta inget med mitt politiska uppdrag att göra.

I mitt arbete har jag som du kanske förstår en del med grupper med problematik att göra och jag lovar dig, en sjuk människa vill inte ha ett öknamn bara för att du tror att de är ok med det. De kanske skäms för mycket för att våga säga det.

Ett klientel som brukar titta på svts barnprogram utan några barn i närheten? Om ni inte gillar det, sluta titta.
  • Regndamen
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 14:25:01 följande:

Hehe - diskussionsgrupper på nätet som betstår av ett "helt annat klientel".  Är nog ingen här som är förvånad.

Jag ser den engelska adeln som sippar te och chockeras över videor framför mig. Eller de vill i alla fall låtsas vara den engelska adeln.
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:40:09 följande:

Lägg av, ser du inte själv hur dumt du resonerar nu? 

Det är inte direkt så att många av oss skulle sett eländet om det inte länkats i gruppen.

Varför länkades det i gruppen då? Varför var det någon av er som trodde att ni skulle uppskatta det? Med ert klientel och allt.
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 15:01:08 följande:

Vet du, jag gillar inte din ton.

Vill du ha fler svar så får du skärpa till dig.

Jag är inte otrevlig mot dig.

Min ton? Jag är förbluffad över varför detta videoklipp länkades i er grupp. Om ingen av er har ett sådant intresse, vilket jag förmodar är vad du menar när du skriver klientel, så förstår jag inte alls varför detta inlägg länkades.

Vad diskuterades egentligen?
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 16:40:20 följande:

Varför det länkades?

Antagligen för att någon tyckte det var värt att diskutera lämpligheten i. Och då handlade det inte bara om själva ordet utan även om den där rysliga filmen.

Vad som diskuterades är antagligen ordet och filmen eller vad tror du?

Vad gör dig så förbluffad? Det handlar om en diskussionsgrupp som tar upp mer eller mindre allt, från smålöjliga saker till världspolitik.

Det är ju inte riktat mot vuxna, så lämpligheten är väl svårt att avgöra för endel. Vad anser du om de där som klär ut sig till kiss och bajs då? Bättre?
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 16:49:52 följande:

Inte riktat nej, men producerat av vuxna.

Dessutom är det vuxna som tar beslut om vad som anses lämpligt, i detta fall var det en missbedömning om du frågar mig. (Fast det gör du ju inte.)

Jag vet inte vad/vem du menar som skulle klä ut sig till kiss och bajs? Förklara gärna.

Du har alltså diskuterat lämpligheten över en video med snoppar och snippor, men missat barnprogrammet där två vuxna klär ut sig till bajs och kiss? Jag har gett er ett nytt ämne att förfasas över, varsågod.
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 17:45:18 följande:

Jag hade missat detta program också om det inte varit för gruppen och jag har inget intresse av att diskutera kiss- och bajsfilmen där.

Jag har inte sett klippet någon länkade, det inrtesserar mig inte. 

Min tråd handlar om ordet "snippa" och inget annat.

Tack tack för ingenting.

Så du möter egentligen inte ordet i din tillvaro, du vill bara ha något att skriva en klagande tråd om? Okej.
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 19:14:22 följande:

Spelar du dum eller är du det?

Jag pratade om filmen, inte ordet.

Herregud alltså!

Hur ofta möter du ordet snippa i verkligheten?
Svar på tråden Men alltså... snippa?