10 månaders vaknar i snitt varje timme
Min är 5.5 månad och jag känner verkligen igen mig. Efter att ha l'st inläggen här så inser jag att det antagligen inte kommer bli bättre av sig själv. Min son vägrar napp o älskar att amma sig igenom nätterna. Han har haft prblem med magen och måste rapas gående så jag har alltid gått upp och ammat honom. Då kan han sova 2.3 timmar i stöten. Men nu har jag lite gett upp så sen några dagar så liggammar jag honom. Det slutar alltid med att han ligger vid tutten hela natten o stortrivs. Vill inte vara en napp o vill inte vänja honom vid detta men jag är så trött på att gå upp så ofta på nätterna.Och inte bara måste jag gå upp när han ska ammas uta där imellan är det mkt gnäll som gör att jag måste buffa på rumpan eller ta upp o gå med honom.Tänker att helt sluta amma på nätterna är enda lösningen men det känns för tidigt o då måste jag ha kommit till att få i honom mer näring på dagarna. Skule vilja ge honom ersättning till natten men så klart så vägrar han ta flaskan från mig. Han tar den dock glatt från sin pappa.
Min man har tagit två nätter fram till kl 05. Det gick bra o bebis åt ca 200ml 2 gånger, Men vet inte om jag vill ha den hjälpen o riskera att vänja bebis vid att äta så mkt på natten?
Skulle bara önska att någon kunde tala om för mig hur jag bäst går vidare!