• Äldre 11 Nov 22:12
    6402 visningar
    8 svar
    8
    6402

    Hjälp - TV via fiber

    Snälla förklara på idiotnivå....

    Jag har flyttat till en lägenhet som inte har antennuttag. Jag har redan Boxer via antenn och köpte därför en "bordsantenn" som tar emot signalerna. Fungerar sådär  Eller för att vara ärlig - det är ren jävla slump om jag har TV......

    Inser att jag måste skaffa TV via fiber. Men hur gör man??? Har abonnemang via Universal. Måste jag skaffa TV via dem då? Har de TV? Hur gör jag för att få TV från uttaget i väggen? Behöver jag digitalbox? Avancerad TV? 

    Hatar TV-teknik och har på något sätt stängt ute all form av kunskap gällande det området. Och nu sitter jag och kan inte se Sverige - Frankrike

    Hur får jag TV över fiber??? (Fast jag inser att det är kört i kväll......)

  • Svar på tråden Hjälp - TV via fiber
  • Äldre 11 Nov 22:15
    #1

    Tre hål i väggen?

    Kolla med hyresvärden/boföreningen på måndag, det är förmodligen redan förberett för typ ComHem eller BBB.


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Äldre 11 Nov 22:42
    #2

    Eller så har du fiber eller parabol då du inte har antenn längre. Du får ringa företaget du har kanaler ifrån och fråga ifall de har något av de då du inte har antennuttag. Har de inte så byter du företag, ringer till olika och frågar, klart. Men nej du kan inte fixa det idag. Lycka till.

  • Äldre 11 Nov 22:59
    #3

    Har en hel dosa/låda på väggen..... Stadsnät indraget och ingen parabol eller vanlig antenn. Men kan jag ha Universal som bredbandsleverantör - och någon annan som TV-leverantör. om inte Universal har TV (hittar inte något om det på hemsidan). Blir matt av bara tänka på att byta bredbandsleverantör - nu när äntligen datorerna fungerar.....

  • Äldre 11 Nov 23:03
    #4

    Universal ska väl ha TV? Ring dem på måndag.


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Äldre 11 Nov 23:04
    #5

    eh.. de har i alla fall installationsguide för TV, den var lite gömd:

    www.universal.se/kundservice/tv/kom-igang/


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Äldre 11 Nov 23:30
    #6

    Tack Hoppas bara att det inte krävs massa nya sladdar och apparater. Boxer har varit perfekt så länge som jag bodde i ett hus med antenn.....

  • Äldre 12 Nov 10:30
    #7

    Eller så hoppar du över tv, köper en Apple TV eller liknande och tittar bara på playkanaler via ditt bredband? Betalar bara för de kanaler du vill se om du vill slippa reklam etc. Det finns även Magine en app med de fria kanalerna live utan tv-abonnemang. Lika så har TV4 playappen alla deras kanske live.

  • kvarnf­ot
    Äldre 22 Mar 15:59
    #8

    Det behöver man väl inte en apple för! Det funkar ju med alla Smart tv.

Svar på tråden Hjälp - TV via fiber