Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Missnöjd med etablissemanget? Förklara varför!

För att etablossemanget är missnöjt med folket. Varifrån kommer politikerföraktet? Från politikers folkförakt. Några exempel: decemberöverenskommelsen, högertrafiken, psykiatrireformen, TV-monopolet.

• Konservativ
    Ala1310 skrev 2016-11-15 09:23:04 följande:

DÖ kan jag förstå eftersom det hände ganska nyligen. Men jag har svårt att koppla övergången till högertrafiken 1967 till att missnöjet ökar nu 2016. Det måste finnas andra orsaker. Kan du ge mig några exempel på när en av våra nuvarande politiker har visat folkförakt så jag fattar bättre vad du menar?

Folket beslöt i en omröstning 1957 att behålla vänstertrafiken. Politikerna beslutade att ändra det ändå. Kanske inte påverkar så mycket idag. Men jag svarar på vad som
  • Konservativ

p

Påverkar mig för jag uppfattade frågan som ställd personligen. Politikerna är bara intresserade av vad en liten elit tycker, övriga är röstboskap som de vill manipulera. I EU är det extra tydligt med ett flertal omröstningar som ignoreras. Politiker och media tillsammans tycker att de get bättre än vanligt folk, trots att det är ganska tydligt att det ofta inte är så.

Svar på tråden Missnöjd med etablissemanget? Förklara varför!