• Ebbasmamma87

    Gravid igen?

    Känner bara att jag måste skriva av mig nånstans där jag kan vara anonym..
    I dagsläget har jag och min sambo två underbara döttrar, en på tre år och en på snart 9 månader. Vi båda känner oss så nöjda med två barn, i alla fall i dagsläget. Min sambo vill bara ha två barn medan jag i framtiden hade kunnat tänka mig en trea.. 

    Nu visar det sig att min mens är tre dagar sen, jag mår illa titt som tätt (har inte spytt än)... Dock så har vi inte haft oskyddat sex men preventivmedel har ju inte hjälp i alla lägen.. Är så himla orolig för att vara gravid. Vågar inte ens ta ett gravtest.. Vet att min sambo absolut inte vill ha ett till barn just nu och egentligen inte jag heller just nu. Men en abort finns inte med på pappret, det hade jag aldrig kunnat göra.. Är bara så himla rädd just nu. Känns som det blir alldeles för tätt mellan tvåan och trean.. Plus att jag står utan jobb just nu.. Verkligen dålig tajming! Någon som varit med om samma situation? Nu är det kanske så att jag inte ens är preggo men min mens är vanligtvis aldrig nånsin sen så man blir ju orolig..

  • Svar på tråden Gravid igen?
  • Tjej 85

    Hej!

    Förstår din oro! Jag är nästan i samma sits som dig. Jag tvillingar födda april-15 och fick reda på i måndags att jag är oplanerat gravid igen!!! Hur ska man orka??? Jag jobbar dessutom bara 50% nu efter mina barn kom. Är sååå kluven.

    Andrea

Svar på tråden Gravid igen?