• Höstaster

    Behöver pepp, känner mig så tjock och ful

    I-landsproblem, jag vet, men jag har så mycket kroppsångest! Väntar tredje barnet, har en historia med många års ätstörningar i bagaget men trodde på riktigt att jag var så stabil att jag skulle kunna vara lugn den här gången. Har alltså ingen ätstörning men många års sjukdom sätter spår i själen. Jag är i vecka 12 och har mått sjukt illa i många veckor, enda boten är att äta. Försöker äta vettiga saker som yoghurt, frukt och liknande men jag har ändå ökat en hel del i vikt (har inte vågat väga mig men jag gissar på 4-5 kg). Är i vanliga fall smal och väldigt vältränad.

    Jag är verkligen jätteglad över graviditeten, men den här ångesten ligger som ett moln över mig. Jag skäms över att jag redan ser gravid ut (har fått lite mage) eftersom jag råkade läsa i en tråd att "de som har fått mage i vecka 12 är antingen tjocka eller har mycket gaser.

    Behöver lite pepp eller något...

  • Svar på tråden Behöver pepp, känner mig så tjock och ful
  • Miriami

    Ät och njut av din graviditet. Det är lätt att bli av med kilon efter födslen. Var stolt över din gravid mage. Det är så olika hur mycket i vikt man går upp. Jag gick upp 24kg. Och mådde så illa under hela graviditeten. När barnet föddes så gick jag ner i vikt. Skönheten sitter inte i din vikt utan ditt inre. Det strålar innifrån och ut.

Svar på tråden Behöver pepp, känner mig så tjock och ful