• Anonym (Fattaringet)

    Hinnan sprack

    Jag fick så jävla ont på kuken och det blödde en gång precis när jag hade börjat runka. Visste inte vad fan som hände men fick höra av en polare att nåt heter "svendomshinna" som kan gå av på vissa sådär i början. Nu är det flera år sen men jag har inte fattat vad det va? Är det här nåt som faktiskt finns, eller varför gjorde det ont då?

    /Fattaringet

  • Svar på tråden Hinnan sprack
  • Nyfikna72

    Det som händr för en del är att "strängen" är lite kort och skadas ack så lite och då kan det ju blöda. Värre än så var det nog inte. Undantaget att man runkar så mycket att man får skavsår då..........

  • LimeTime

    Det hände typ samma sak för mig första gången jag hade sex och jag har fan inte någon kort sträng (eller trång förhud heller för den delen).

  • StrobeG

    Ja svendomshinnan är en grej. Men är inte så insatt. Hade samma grej och kunde inte runka på en vecka.

  • Anonym (Nej nej nej)

    Ni är ute o cyklar grabbar.

    Antingen är förhuden för trång, och spricker lite när man knullar. Om man har trång förhud eller ej ser man ju lätt själv om man drar tillbaka förhuden. Har man tight förhud är det bäst att operera (minioperation), istället för att få problem med sex.

    Eller så är det strängen, frenulum, som sitter på baksidan av ollonet som är lite tight. Min var så, tror den har brustit 3 - 4 gånger nu. Den blir lite längre för varje gång den brister, så nu är den lagom lång.

    Nån av dessa två lär ha brustit för er. Lite otrevligt, men inte så farligt, även om man precis som alla sår bör ta hand om det (för att minimera infektionsrisk).

    Har ni en hinna på kuken är det hög tid att tvätta av den.... Finns ingen svendomshinna!

  • Anonym (Olle)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2016-11-21 17:18:38 följande:

    Ni är ute o cyklar grabbar.

    Antingen är förhuden för trång, och spricker lite när man knullar. Om man har trång förhud eller ej ser man ju lätt själv om man drar tillbaka förhuden. Har man tight förhud är det bäst att operera (minioperation), istället för att få problem med sex.

    Eller så är det strängen, frenulum, som sitter på baksidan av ollonet som är lite tight. Min var så, tror den har brustit 3 - 4 gånger nu. Den blir lite längre för varje gång den brister, så nu är den lagom lång.

    Nån av dessa två lär ha brustit för er. Lite otrevligt, men inte så farligt, även om man precis som alla sår bör ta hand om det (för att minimera infektionsrisk).

    Har ni en hinna på kuken är det hög tid att tvätta av den.... Finns ingen svendomshinna!


    Det låter som att du kan din skit. Men alltså jag gick till ungdomsmottagningen och frågade vad fan som hänt. De sa att det var svendomshinnan som hade brustit och att det inte var superovanligt att det händer första gången man har sex som man. Kanske försökte de bara jävlas eller nåt.
  • Anonym (Fattaringet)

    Vilken ungdomsmottagning var du på? Min polare sa att han  hört det av nån i Lund...

  • Anonym (Olle)
    Anonym (Fattaringet) skrev 2016-11-22 10:31:16 följande:

    Vilken ungdomsmottagning var du på? Min polare sa att han  hört det av nån i Lund...


    Det här var i Eriksberg, Göteborg. Kommer inte ihåg vad den hette. Men det var två sjuksystrar som båda pratade med mig om det. De verkade ha koll faktiskt.
  • LimeTime
    StrobeG skrev 2016-12-12 14:00:59 följande:
    Det här ju som om det skulle behövas en info-film till att man kan få tandköttsinflammation. Vad är poängen med en info-film om nåt som alla vet om?
    Kanske för att alla inte alla vet om det? ;)
  • Anonym (Jocke)
    Anonym (Kerrannnn) skrev 2016-12-12 11:36:55 följande:
    Tja! Såg en video om det här. Kika in när en urolog berättar :) Är inget farligt!!

    www.facebook.com/snackaomsex/videos/1901248600108170/
    Jag misstänker att den där urologen bara vill tjäna pengar på nån plastikoperation eller nåt. "Uppsöka läkare" "Undvika att rycka och dra själv"?

    Ja, den kan gå sönder om man onanerar eller har sex. Men vafan inte behöver man uppsöka läkare. Det blöder bara lite och gör lite ont. Hur tror ni att de gjorde på stenåldern?
  • Anonym (Jofow)
    Anonym (Jocke) skrev 2016-12-12 14:15:09 följande:
    Jag misstänker att den där urologen bara vill tjäna pengar på nån plastikoperation eller nåt. "Uppsöka läkare" "Undvika att rycka och dra själv"?

    Ja, den kan gå sönder om man onanerar eller har sex. Men vafan inte behöver man uppsöka läkare. Det blöder bara lite och gör lite ont. Hur tror ni att de gjorde på stenåldern?
    Kanske det. Men på stenåldern hade vi varken antibiotika eller tvål heller. Det finns en anledning till att mänskligheten går framåt.
  • Annika B

    Jag tycker det hela verkar lite smått absurt.


    Varför har vi inte hört mer om svendomshinnan innan? Tycker det borde finnas något åtminstone på wikipedia om ämnet. 
    Jag är något av en skeptiker och kollar gärna upp källor. 

    Så om någon vet någon läsbar faktasida om ämnet får ni gärna länka!

  • Anonym (Nej nej nej)
    Annika B skrev 2016-12-13 19:54:19 följande:

    Jag tycker det hela verkar lite smått absurt.

    Varför har vi inte hört mer om svendomshinnan innan? Tycker det borde finnas något åtminstone på wikipedia om ämnet. 

    Jag är något av en skeptiker och kollar gärna upp källor. 

    Så om någon vet någon läsbar faktasida om ämnet får ni gärna länka!


    snubben på filmen pratar om frenulum, strängen under ollonet. kolla wikipedia sök frenulum. vet inte varför de kallar det svendomshinna.... varför inte kalla en spade en spade.
  • Anonym (Jocke)
    Anonym (Gah) skrev 2016-12-13 22:08:13 följande:

    Men herregud det är klart det inte finns...


    "Men herregud det är klart att du inte finns.." ungefär lika konstruktivt. Det är klart det finns. http://svendomshinnan.weebly.com/ verkar vara nån upplysningssida för just detta. Sjukt märkligt att det finns nån som försöker upplysa om detta. Men jaja.
  • Anonym (Jofow)
    Anonym (Jocke) skrev 2017-01-10 11:45:01 följande:
    "Men herregud det är klart att du inte finns.." ungefär lika konstruktivt. Det är klart det finns. http://svendomshinnan.weebly.com/ verkar vara nån upplysningssida för just detta. Sjukt märkligt att det finns nån som försöker upplysa om detta. Men jaja.
    Nu är ju det där en sekundärkälla. Men jag kollade faktiskt upp den där boken som är skrivit om det här och den verkar legit.
  • Anonym (Jocke)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2016-12-14 00:38:19 följande:
    snubben på filmen pratar om frenulum, strängen under ollonet. kolla wikipedia sök frenulum. vet inte varför de kallar det svendomshinna.... varför inte kalla en spade en spade.
    Nemen frenulum är en sak. Svendomshinnan är en annan. Frenulum är just det: en sträng. Svendomshinnan är en hinna som håller ihop ollonet och förhuden. Frenulum håller ju hela livet. Svendomshinnan går av när man har sex. That's that.
Svar på tråden Hinnan sprack