• Anonym (Ledsn­a mamman­)
    Äldre 26 Nov 10:07
    14401 visningar
    58 svar
    58
    14401

    Min man var otrogen och jag är gravid

    Hej allihopa. Jag är ny här på familjeliv men jag har via google kommit in på flera inlägg som hjälpt mig, men ingen har varit i exakt min sits så väljer att skriva ett eget inlägg i hopp om hjälp.

    Jag är gravid i vecka 27 och är gift och har ett barn på snart ett år. För tre veckor sedan avslöjade jag min man med otrohet. Han har haft en sexuell relation med en annan kvinna i två månader. De har haft sex tre gånger hemma hos henne. Hon tjejen vet att han är gift och har barn. Hon har hälsat på mig en gång eftersom hon jobbar på min mans gamla jobb. Det svider och har velat kontakta henne men hejdat mig. Undrar varför hon gjort så? Jag har ingen att prata med eftersom jag vet inte hur jag ska göra. Vill inte berätta för familj och vänner innan jag bestämt mig helt för hur jag ska göra. Min man ångrar sig grovt och har helt plötsligt blivit världens snällaste och gör verkligen ALLT för oss. Han har till och med bokat en resa men jag har ingen lust att åka. Jag känner mig noll värd och sviken. Jag hade en magkänsla på detta för han har varit frånvarande och inte velat haft sex för att jag är gravid. Han menar att det kan vara farligt för barnet. Men nu vill han ju ha sex? Sen han blev avslöjad. Det jobbiga är att jag avslöjade han och han inte kom och berätta. Han skulle fortsatt om jag inte upptäckte detta. Han har även varit otrogen mot mig innan vi fick barn (ej sex vad jag vet) och gått bakom min rygg när han jobbat i andra städer. Typ gått ut och festat fast han sagt till mig att han är på hotellet och sover.

    Jag lutar åt att lämna honom. Letar lägenhet just nu. Vill helst flytta till min hemstad men jag kan tydligen inte ta barnen och dra utan hans medgivande så jag blir fast i hans hemstad och jag har nästan ingen här. Han har hela släkten och allt. Jag har dock mitt jobb som jag älskar.

    Snälla hjälp mig jag är så ledsen och i chocktillstånd. Hur skulle du göra?

    Ledsna mamman

  • Svar på tråden Min man var otrogen och jag är gravid
  • Anonym (---)
    Äldre 26 Nov 10:39
    #1

    Jag skulle försöka gå o prata med nån kurator om det här, en neutral utomstående person. Tycker inte du ska prata med henne om det här, det är ju han som är problemet. Har du ställt honom mot väggen o frågat varför allt detta, o så?

  • Anonym (Lisa)
    Äldre 26 Nov 10:43
    #2

    Varför kan du inte ta barnen och dra "utan hans medgivande"?

  • Anonym SE
    Äldre 26 Nov 10:48
    #3

    Lämna honom!
    Du kommer aldrig kunna lita på honom och det kommer tära på dig.

    Självklart kan du och dina barn flytta till din hemstad. Varför skulle du inte kunna det?

  • Anonym (B)
    Äldre 26 Nov 11:46
    #4

    Hade jag varit i din sits (jag har samma boendesits som du, ett barn + gravid, så det som saknas är otroheten) så hade jag dragit till min hemstad. Hade struntat fullständigt i om mannen blev upprörd, han hade fått flytta efter isf så han kunde haft umgänge med barnen. Jag bor här för att detta är hans hemstad, men skulle han svika mig något så som din man gjort så tycker jag att varför ska jag bo i hans stad?

    Jag vill såklart att barnen inte ska förlora kontakten med sin pappa, men han kan likaväl flytta för barnen så som jag gjorde för honom, och jag hade inte tagit på mig ansvaret ifall han väljer att inte göra det.

    Jag är inte insatt i hur det skulle se ut rättsligt, men har läst om liknande situationer där mamman flyttat med barnen och hittat bostad osv, och om det väl blir en tvist av det hela så går rätten efter barnens nuvarande adress. Eftersom ditt barn är så litet så har hen ingen etablerad plats egentligen med förskola osv.

  • Anonym (Ledsn­a mamman­) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 17:23
    #5

    Tack snälla för era svar.

    Jag har frågat honom varför han gjort så här och han säger att han sökte bekräftelse. Men jag ville ju ge han bekräftelse men han var ju så frånvarande så det var inte så lätt.

    Han säger att jag inte kan flytta utan hans medgivande eftersom han också har vårdnad av barnet. Han säger att man måste ta det till rätten isåfall..

  • Anonym (Reali­st)
    Äldre 26 Nov 17:50
    #6

    Du skriver "barnen" på ett ställe. Har ni flera barn med gemansam vårdnad, eller är det bara ettåringen?

    Det stämmer att du inte får flytta hur som helst, men det är i praktiken svårt att hindra dig om det inte finns något barn som går i skola eller dagis. Byte av skola kräver tillstånd från båda vårdnadshavarna. Boendeförälder kanske kan byta dagis utan den andre vårdnadshavarens medgivande, men rättsläget är lite oklart.

  • Anonym (Usch och fy!)
    Äldre 26 Nov 18:11
    #7

    Usch, vilken sits att hamna i :/. Jag känner verkligen med dig.

    Jag tycker inte att du ska kontakta den andra kvinnan om det här. Som någon annan skrev så är det inte hon som är problemet, utan din man. Vi vet ju redan att hon inte bryr sig, med tanke på att hon vet om att din man har en familj.

    För att vara ärlig så låter det inte som att din man är en person man kan lita på. Han har visat tendenser till otrohet tidigare och verkar inte ha svårt för att ljuga och nu har han gått hela vägen vid ett flertal tillfällen. Jag hade lämnat och fokuserat på mig och mina barn istället. Jag hade flyttat snabbt och låtit barnen etablera sig på den nya orten medans din man får gå till rätten och strida. Det kan ta lång tid och som jag har förstått det så går rätten oftast på var barnen har rotat sig någonstans.

  • Äldre 26 Nov 18:22
    #8
    Anonym (Realist) skrev 2016-11-26 17:50:25 följande:

    Du skriver "barnen" på ett ställe. Har ni flera barn med gemansam vårdnad, eller är det bara ettåringen?

    Det stämmer att du inte får flytta hur som helst, men det är i praktiken svårt att hindra dig om det inte finns något barn som går i skola eller dagis. Byte av skola kräver tillstånd från båda vårdnadshavarna. Boendeförälder kanske kan byta dagis utan den andre vårdnadshavarens medgivande, men rättsläget är lite oklart.


    Ettåringen och bebis i magen :)

    Jag hade lämnat i ditt läge ts! Flytta till din hemstad. Han bör rimligtvis godkänna en flytt eftersom det är han som förstört er relation!
  • Äldre 26 Nov 18:49
    #9

    Han uppvisar onekligen ett mönster av att vara opålitlig. Ska du sitta hela livet och undra "vad gör han nu?" när han befinner sig på en annan plats?

    Nej, dumpa aset.

  • Anonym (jodå)
    Äldre 26 Nov 19:02
    #10
    Anonym (Ledsna mamman) skrev 2016-11-26 17:23:10 följande:

    Tack snälla för era svar.

    Jag har frågat honom varför han gjort så här och han säger att han sökte bekräftelse. Men jag ville ju ge han bekräftelse men han var ju så frånvarande så det var inte så lätt.

    Han säger att jag inte kan flytta utan hans medgivande eftersom han också har vårdnad av barnet. Han säger att man måste ta det till rätten isåfall..


    Du kan dra bäst du vill, vad ska han göra? I efterhand skulle han kunna dra igång en tvist och det skulle väl inte vara till din fördel att du dragit men samtidigt så spelar annat in och det känns långsökt att han skulle få boendet för barnen. Hur har föräldraledigheten sett ut med 1-åringen? Skulle han ens vilja ha en nyfödd och en ettåring ensam hos sig?

    Nej, han försöker manipulera dig att stanna och det är fult, mycket fult. Jag hävdar att du kan flytta om du vill. 

    Det är inte första gången han är otrogen eller ljuger. Du vet redan om en del med säkerhet, men har du tänkt på hur mycket han kommit undan med som du INTE fått reda på? 
Svar på tråden Min man var otrogen och jag är gravid