• Medlem_123

    Stilnoct HJÄLP!

    Okej, har läst lite om stilnoct och inte fått så bra känningar.

    Någon som tagit detta?

    Fått det utskrivet för att få sova men vette fan om jag vill ta det?!

  • Svar på tråden Stilnoct HJÄLP!
  • Anonym (Ts)

    Jag har ätit stilnoct i perioder sen 2012. Tidigare har det alltid fungerat bra så länge jag lagt mig direkt och försöka sova utan mobil osv efter jag tagit tabletten. Men senaste tiden har jag börjat få hallucinationer och hör röster och sist jag tog den fick jag någon slags psykos. Så den kan vara farlig också. Speciellt då en av biverkningarna är att man "går i sömnen" fast man är vaken egentligen. Så var försiktig.

  • Anonym (M)

    Jag har ätit den i olika perioder i kombination med propavan. Tycker den funkar bra

  • Anonym (Sover)

    Har efter ett liv av sömnproblem ätit 5mg per kväll i flera år, och för första gången i mitt liv har jag fått uppleva hur det känns att gå och lägga sig och faktiskt somna efter några minuter istället för att ligga och vrida sig timme ut och timme in med allt mer ångest.

    I början klubbades man av de, om man inte la sig omedelbart utan stannade uppe för länge kunde jag få lättare synhallucinationer, som exempelvis att tapetmönster började röra sig. Nu har det ju skett en viss tillvänjning så nu upplever jag inte längre de effekterna även om jag skulle stanna uppe lite för länge.

    Om man har läggning för att överkonsumera saker så ska man vara väldigt försiktig då det finns risk för missbruk. Själv är jag så oerhört rädd om min fungerande sömn att jag aldrig skulle drömma om att ta på fel sätt eller för mycket och därmed riskera att bli av med min förskrivningen.

Svar på tråden Stilnoct HJÄLP!