• Simpan26

    Vet inte ifall jag låter bra

    Jag har börjat sjunga i ett coverband. Testade på att sjunga eftersom jag har spelat trummor så länge nu.Och vi hade tänkt uppträda med en iron maiden cover och jag vet inte ifall det låter bra eller inte eftersom jag har svårt att höra toner och så. Men vad tycker ni? Ska jag försöka lära mig att sjunga?
  • Svar på tråden Vet inte ifall jag låter bra
  • Turandot

    Du har ju inte lagt in någon ljudfil, så hur 17 skulle vi kunna veta om det är idé?

    Det bästa är att gå till en sångpedagog, ett riktigt proffs, och säga att du vill veta om du har förutsättningar att lära dig sjunga eller inte. Han eller hon kan höra dina FÖRUTSÄTTNINGAR, även om du inte har tagit lektioner innan och inte har någon speciell repertoar inövad. 

  • Simpan26

    Vadå lät det inte bra? Vi ska spela på en rockbar i Stockholm.

  • Anonym (Olle)
    Simpan26 skrev 2016-11-28 17:50:03 följande:

    Vadå lät det inte bra? Vi ska spela på en rockbar i Stockholm.


    Du klarar inte att hålla tonerna, det blir för skrikigt.
    Fast på den baren är de nog fulla nog för att gilla det ändå.
  • Aniiee

    Nej, jag är ledsen, men det är dålig karaoke-nivå på detta. Och jag har hört MYCKET dålig karaoke, eftersom jag är uppvuxen i japan, och det verkar vara deras nationalsport.....


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Simpan26

    Vad är det som är dåligt? Jag tycker jag sjunger bra. Slayer låter väl lite bättre.

  • Nonamesherlock

    Men vad trött jag blir. Om de kommentarerna du fått säger NEJ, det är inte bra så varför ska Du då själv försöka övertyga att du visst sjunger bra??? Vafan skulle du fråga för ens från första början om du redan själv vet vad du tycker?!

Svar på tråden Vet inte ifall jag låter bra