• Anonym (Maja)
    Äldre 4 Dec 01:11
    5979 visningar
    7 svar
    7
    5979

    Blöder alltid under sex

    Jag är 17 år och förlorade oskulden med min kille för ca ett halvår sen, la märke till flera ganska stora blodfläckar i sängen efter sexet (vi hade det ganska mörkt under själva akten) blev väldigt chockad för upplevde ingen smärta alls och tyckte det var väldigt skönt, men tänkte att det måste varit mens eller något även fast det var helt fel period.
    Sedan dess har vi haft ett regelbundet sexliv och detta problem har återstått. Handlar heller inte om lite blod på toapapperet efteråt utan tydliga fläckar i sängen. Förstår verkligen inte vad jag eller vi gör fel då vi alltid har långt förspel, jag är riktigt avslappnad och våt och då jag inte upplever någon som helst smärta. Det här är såklart jobbigt och påverkar vårt sexliv väldigt negativt då det känns lite småäckligt och lämnar dessa hemska fläckar på lakanen. Har aldrig sökt hjälp för just det här problemet men har gjort flera gynekologiska undersökningar tidigare och då har allt sätt normalt ut enligt gynekologen. Undrar såklart om någon har eller har upplevt samma problem och vad ni gjort åt det?

  • Svar på tråden Blöder alltid under sex
  • Anonym (Blödi­g tjej)
    Äldre 4 Dec 01:27
    #1

    Jag blöder ofta vid sex och har kollat upp det flera gånger, gynekologerna säger att allt ser normalt ut och jag har bara en lättblödande livmoder. Om du har samma är det inte så mycket att göra åt tyvärr. Jag tycker det kan hjälpa med ställningar där han inte kommer så djupt in, tex. att rida så du själv kan bestämma hur djupt han kommer in.

  • Anonym (Blödi­g tjej)
    Äldre 4 Dec 01:28
    #2

    Men, naturligtvis ska du gå till gynekologen för att kolla upp detta!

  • Anonym (Maja) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 14:36
    #3
    Anonym (Blödig tjej) skrev 2016-12-04 01:27:26 följande:

    Jag blöder ofta vid sex och har kollat upp det flera gånger, gynekologerna säger att allt ser normalt ut och jag har bara en lättblödande livmoder. Om du har samma är det inte så mycket att göra åt tyvärr. Jag tycker det kan hjälpa med ställningar där han inte kommer så djupt in, tex. att rida så du själv kan bestämma hur djupt han kommer in.


    Tack för svar! Ska ordna tid hos gyn för att kolla upp det! Låter ju väldigt jobbigt så hoppas att det är något tillfälligt även om jag haft det såhär i nästan över ett halvår...
  • Anonym (för stor)
    Äldre 4 Dec 14:47
    #4

    kanske för stor kuk..?

  • Anonym (Maja) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 16:44
    #5
    Anonym (för stor) skrev 2016-12-04 14:47:19 följande:

    kanske för stor kuk..?


    Skulle det verkligen kunna vara ett problem? Han har väl normal stor, typ 17/18 cm.. Är aldrig något problem att varken få in den eller själva penetrationen och upplever heller ingen smärta.
  • Äldre 4 Dec 17:24
    #6

    Jag hade problem med blödningar när jag var i din ålder och yngre. När jag var 18 gjorde jag en gynundersökning som visade att jag hade en polyp i underlivet som skavde och blödde varje gång jag hade sex, fick tid för en mindre operation och tog bort den. Kanske du har något liknande problem?

    Jag fick troligtvis polypen efter att ha "gått sönder" lite i underlivet tidigare i ungdomen, men polyper kan växa oavsett.

  • Anonym (Maja) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 21:42
    #7
    submaryne skrev 2016-12-04 17:24:12 följande:

    Jag hade problem med blödningar när jag var i din ålder och yngre. När jag var 18 gjorde jag en gynundersökning som visade att jag hade en polyp i underlivet som skavde och blödde varje gång jag hade sex, fick tid för en mindre operation och tog bort den. Kanske du har något liknande problem?

    Jag fick troligtvis polypen efter att ha "gått sönder" lite i underlivet tidigare i ungdomen, men polyper kan växa oavsett.


    Det har jag aldrig hört om! Var iallafall hos en gynekolog igår som konstaterade en infektion men det hela var väldigt luddigt. Lät som att blödningarna kunde vara pga infektionen iallafall.
Svar på tråden Blöder alltid under sex