• babydreams

Privat UL i Gävle?

Någon som vet vart man kan ringa om man vill boka ett privat ultraljud i Gävle? Har inte tid för RUL förrän i vecka 20 (är i vecka 8 nu) och det är ju en bedrövligt lång tid dit. Vill ju veta om barnet lever och om allt ser ut som det ska.

Har ej några missfall i bagaget (vad jag vet), är 24 år, helt frisk, måttligt hälsosam (röker inte, dricker inte alkohol, absolut inga droger) men kan ju såklart inte hålla mig från godis/chips osv ibland. Är normalviktig. Ej haft några blödningar eller haft ont. Öm i bröst, illamående, extremt trött som verkar vara de vanligaste symtomen i vecka 8. Är ju inte superorolig pga symtomen, men är ju såklart lite nojig pga hört att många får MA/MF i vecka 8/9. Skulle gärna vilja ha UL i vecka 12/13.

Tror ni någon privatklinik skulle låta mig?
    Och vad finns det för några i Gävle?

• Svar på tråden Privat UL i Gävle?
  • elyse

Ett VUL kan man göra hos alla gynekologer. Googla "Gynekolog Gävle".

• Emmaborås

Kub får man väl bara när man är över 35år. Jag gjorde ett men bad om det själv. Kostade 1900kr o gjorde det i vecka 14.

• Ivana1988
    Emmaborås skrev 2016-12-07 13:17:52 följande:

Kub får man väl bara när man är över 35år. Jag gjorde ett men bad om det själv. Kostade 1900kr o gjorde det i vecka 14.

kanske olika I alla län jag tillhör Örebro län och är 28 och fick det gratis...
  • jesssicahansen

Vi blev erbjuden kub och trodde också det var för alla över 35 först men nu erbjuds alla sa min barnmorska här i Uppsala län (älvkarleby)

• babydreams

I Gävle får man ej boka tidiga ultraljud.. så dåligt. Hört med flera stycken. Ska prova en och förmodligen den ENDA privata imorgon. Hoppas på att vi inte får avslag. Isf blir det Stockholm då det är närmast.

• Micka!

Du kan ju ringa gynmott och säga att du är orolig och har haft en blödning och har värk på ena sidan, typ i v 10. Då får du ett vul och ser att allt står rätt till.

Har själv haft ma i v. 18, i min första graviditet, så jag är tokorolig alla veckor innan v. 18.

Hoppas du får hjälp.

• AM89

Gävledala kirurgin har vaginalt ul fram till v. 11 för 1200kr själv bokade jag i Uppsala hon gynhälsan för 330kr

• Jossan.augusti2017
    babydreams skrev 2016-12-07 10:49:35 följande:

Någon som vet vart man kan ringa om man vill boka ett privat ultraljud i Gävle? Har inte tid för RUL förrän i vecka 20 (är i vecka 8 nu) och det är ju en bedrövligt lång tid dit. Vill ju veta om barnet lever och om allt ser ut som det ska.

Har ej några missfall i bagaget (vad jag vet), är 24 år, helt frisk, måttligt hälsosam (röker inte, dricker inte alkohol, absolut inga droger) men kan ju såklart inte hålla mig från godis/chips osv ibland. Är normalviktig. Ej haft några blödningar eller haft ont. Öm i bröst, illamående, extremt trött som verkar vara de vanligaste symtomen i vecka 8. Är ju inte superorolig pga symtomen, men är ju såklart lite nojig pga hört att många får MA/MF i vecka 8/9. Skulle gärna vilja ha UL i vecka 12/13.

Tror ni någon privatklinik skulle låta mig?
    Och vad finns det för några i Gävle?

Hej! Kanske sent svar men jag har bokat tid på Gävledalakirurgin, kostar 1200kr. Har även hört att den finns en kvinna som gör privat i villa stan för en tusenlapp.
  • babydreams
    Jossan.augusti2017 skrev 2016-12-31 12:43:17 följande:
    Hej! Kanske sent svar men jag har bokat tid på Gävledalakirurgin, kostar 1200kr. Har även hört att den finns en kvinna som gör privat i villa stan för en tusenlapp.
    Hej! Jag gjorde privat ul hos den kvinnan, 1200kr blev det där med :D gick superbra och barnet levde och rörde sig och mådde bra! Hoppas det går bra för dig med :)
  • Jossan.augusti2017
    babydreams skrev 2016-12-31 21:54:53 följande:
    Hej! Jag gjorde privat ul hos den kvinnan, 1200kr blev det där med :D gick superbra och barnet levde och rörde sig och mådde bra! Hoppas det går bra för dig med :)
    Men vad skönt! Vilken vecka var du i då du gjorde det? Jag kommer att vara i v 11 (10+0)
  • babydreams
    Jossan.augusti2017 skrev 2017-01-01 15:11:05 följande:
    Men vad skönt! Vilken vecka var du i då du gjorde det? Jag kommer att vara i v 11 (10+0)
    Jag var i vecka 10 (9+2) :)
  • Pettisbebis2017

Hej! Är oxå inne på att göra ett tidigt VUL i gävle. Var "kvinnan i Villastan" okej? Hur fick ni tag på henne?

• babydreams

Googlade på privat ultraljud i Gävle, fick upp flera resultat på en kvinna vid namn Helene Howie. Var många som varit dit och varit nöjd så litade på det och gick själv :) sök på hitta.se på hennes namn så kommer numret hennes upp!

Svar på tråden Privat UL i Gävle?