• Äldre 9 Dec 08:56
    775 visningar
    1 svar
    1
    775

    Är detta ok?

    Har nu i två nätter helt plötsligt börjat få sammandragningar med lite mensvärk i mage och rygg på nätterna. Jag är en riktig tungsovare och har inte haft så mycket koll på hur mycket det egentligen känts, utan har mer vaknat till och känt av att det stramat och värkt lite och sen lika snabbt somnat om igen. Igår var jag öm i nedre delen av livmodern hela förmiddagen pga aktiviteten på natten. Inatt var det likadant och nu på morgonen moler det lite i livmoder och ryggslut. 
    Har i princip inte känt av några direkta sammandragningar denna graviditet tidigare förutom vid ansträngning så undrar nu om detta är normalt? Gissar själv på att kroppen helt enkelt satt igång nu med att öva inför förlossningen och ömheten i livmodern på morgon/fm beror på att musklerna är trötta efter ansträngningen eftersom jag inte haft så mkt sammandragningar tidigare? Har gått 25 veckor ca.

  • Svar på tråden Är detta ok?
  • Äldre 9 Dec 10:28
    #1

    Jag har sammandragningar lite emellanåt, och ibland efteråt får jag mensliknande värk som går om rätt snabbt. Har haft det så några veckor nu och inget ändras, så antar det är ok. Är i v 32.

Svar på tråden Är detta ok?