• Anonym (Rädd)

    Någon som kan tipsa om bra barnmorska för en förlosnsingsrädd förstföderska?

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid. Vill gärna så snart som möjligt komma i kontakt med en bra och trygg barnmorska som är van att arbeta med förlossningsrädda.
    Gärna i Blekinge eller nord östra Skåne.
    Privat eller landsting spelar ingen roll.
    Kanske finns det fler här i samma situation? Glad
    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Någon som kan tipsa om bra barnmorska för en förlosnsingsrädd förstföderska?
  • Anonym (Bm)

    Skriv in dig på mödravården och berätta att du är rädd så får du remiss till bm som arbetar just med förlossningsrädsla.

    Grattis till graviditeten :) och stort lycka till!

  • Anonym (Ulla B)

    Hade en sådan som någon sorts samtalsplanerare och sedan en annan under förlossningen, de var totalt värdelösa på sitt jobb.
    Auroramottagningen är nog en avstjälpningsplats för dåliga barnmorskor som inte orkar arbeta på förlossningen längre. Jag skulle bli förlöst av en special-intresserad sådan barnmorska. Slutade i sfinkterruptur tanten sydde ihop i sängen, lider av avföringsinkontinens nu och nyopererad för andra gången. Ta snitt!

  • Anonym (Bm)
    Anonym (Ulla B) skrev 2016-12-14 22:04:20 följande:

    Hade en sådan som någon sorts samtalsplanerare och sedan en annan under förlossningen, de var totalt värdelösa på sitt jobb.

    Auroramottagningen är nog en avstjälpningsplats för dåliga barnmorskor som inte orkar arbeta på förlossningen längre. Jag skulle bli förlöst av en special-intresserad sådan barnmorska. Slutade i sfinkterruptur tanten sydde ihop i sängen, lider av avföringsinkontinens nu och nyopererad för andra gången. Ta snitt!


    Men herregud vilket inlägg.
  • Anonym (O)

    Jag gick till en s.k Aurorabm och hon var underbar! Det bästa jag gjort. Lycka till!

  • Anonym (Ulla B)
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-14 22:08:24 följande:
    Men herregud vilket inlägg.
    Sanningar, baby
  • Anonym (Samma)

    Bor inte i närheten så har inga tips. Men jag fick gå på aurorasamtal samt träffa en kurator där och prata några gånger. Jag skrev ett tydligt förlossningsbrev och det blev toppen. Valde sjukhus med omsorg! Är gravid igen men denna gång känner jag inget behov av extra stöd. Har ju fött en gång så behöver inte förbereda mig mentalt så mycket tycker jag eftersom jag har koll, ska mer gå igenom andningsförberedelseoch avslappningsövningar när det närmar sig och i övrigt inte tänka så mycket på vad som väntar. Känns bra! Grattis till graviditeten!

Svar på tråden Någon som kan tipsa om bra barnmorska för en förlosnsingsrädd förstföderska?