• Anonym (Kärlek)

    varför älskar du mig?

    Min sambo kom hem igår och frågade varför jag älskar honom?!
    Blev helt paff och förstummad. Visste inre vad jag skulle svara. Det bara är så.. är de bara jag som inte kan svara exakt på varför ni älskar eran man/kvinna? Det finns ju så mycket små saker som gör att man älskar dom men jag kan ändå inte riktigt sätta ord på de?

  • Svar på tråden varför älskar du mig?
  • Anonym (Okiokioki)

    1) du får mig att känna mig hel?

    2) du gör mig uppåt väggarna glad.

    3) jag blir varm när jag träffar dig.

    4) jag drunknar i dig hela tiden.

    5) jag dagdrömmer framtid med dig.

    Osv osv

    Småsaker? Som att han tar hand om tvätten eller nasserar dig? Älskar du verkligen din partner?

  • Anonym (S)

    Jag älskade min första pojkvän för att han fick mig att känna mig lycklig, kvinnlig, sexig, smart och för att han var bra på att kyssas. Och för att han prioriterade mig och bara hade ögon för mig.
    Hade han frågat hade min lista kunnat göras lång. Utan problem. Kunde räknat upp många situationer som fick mig att älska honom och må riktigt bra.

  • Harzan

    Det kan vara svårt att sätta ord på varför man älskar någon.

    Försök att tänka dig att din man är borta. Vad skulle du sakna då? De saker du saknar är också de saker som får dig att älska honom.

  • Bougainvillea

    Jag älskar min sambo för att han som polis orkar handskas med allting på jobbet och ändå komma hem och vara trevlig mot mig, oavsett vad han fått bearbeta på jobbet. Jag älskar att han är en bra lyssnare, och inte förminskar mina problem hur små de än verkar vara. Jag älskar honom för att han alltid tackar och berömmer mig för maten, varje dag. Jag älskar honom för att han inte glömmer att säga att han älskar mig. Ja, jag älskar min sambo och kan nämna tusen anledningar som förklarar varför. Det gäller att älska någon för deras egenskaper, handlingar och värderingar och inte att bara älska av vana.

  • lupus solitarius

    Om han frågar dig varför du älskar honom så är det enkelt, han har gjort något, Han vill ha bekräftelse, han vill veta att ni är dom ni är. Dom som verkligen älskar varandra ställer inte denna fråga, dom känner i sin kropp och själ om dom älskar någon.

    Bara min åsikt,  

  • Anonym (Jag med)

    Vad skönt att höra att fler än jag inte kan säga vad det är som gör att man älskar sin partner! Har stundvis tvivlat på att jag vet vad kärlek är pga att jag inte kan räkna upp exakt VAD det är hos min man som gör att jag tror mig älska honom. För jag känner mig inte halv utan honom om vi inte är tillsammans hela tiden, däremot så kan jag sakna honom enormt om vi tvingas vara ifrån varandra en längre tid. Jag känner mig varken mer eller mindre som kvinna utan honom, jag känner mig som en kvinna hela tiden osv

    Varför jag tror ändå att jag är kär i honom? För att han får mig att känna så som jag gör, på ett sätt jag inte känner för någon annan. För att jag kan se mig sitta med honom, hand i hand både om ett år, 20 år och om 50 år och jag ser, och tror att vi kan ha det som vi har idag, även då.

  • lupus solitarius

    Där kan jag inte svara dig. Jag har gått igenom 7 år av operationer, jag har inte varit med den kvinna under 8 år. Men vad jag har lärt mig under denna tiden är att lyssna på människor. Jag önskar dig allt väl.

Svar på tråden varför älskar du mig?