• Anonym (Nyfiken)

Undergiven dominant förhållande, hur fungerar detta?

Hej! Har precis börjat intressera mig för detta med att vara undergiven och ha en dominant partner . intresset kom efter att ha fått meddelanden ett par gånger på dejtingsiter ang att killarna är dominanta när det kommer till sex.

Jag har aldrig tänkt på sånt här innan och bara varit intresserad av vaniljsex. Men tanken på att verkligen totalt lita på sin partner och ge sig hän och låta han styra är verkligen lockande.

Jag är ett riktigt kontrollfreak annars och bara att få slappna av och känna total tillit och låta sin partner vara dominant är något jag vill testa.

Jag har googlat mycket och läst många trådar och så här har jag förstått det som :

Det viktigt med respekt och att inte gå över några gränser som inte är okej för den undergivna. Det är den undergivna som har "kontrollen" över hur långt den dominanta får gå osv Den dominanta som styr och njuter av att dominera sin kvinna samtidigt som denne vet att hon också njuter av det.

Kan någon förklara mer ingående?

Finns det forum för detta där man kan prata med andra?

Vart hittar man någon som man kan utleva fantasier med men som vet exakt vad han gör och respekterar ens gränser? Någon som kan det här.

Det borde väl finnas många idioter där ute på nätet som faktiskt vill skada kvinnor på riktigt och inte alls bryr sig om respekt osv att det enda de bryr sig om är sin egen njutning och skiter i kvinnan. Därför känns det för farligt att söka via nätet: s

Ni som lever i ett undergivet och dominant förhållande hur fann ni varandra?

• Svar på tråden Undergiven dominant förhållande, hur fungerar detta?
  • Anonym (bdsm)

Jag har enbart varit trygg med en dominant fast partner. Min sambo och jag pratade i tidigt dejtande kring sex och bdsm.

Vi har utvecklat det i långsam takt och har vågat oss på grövre saker.Tittar på filmer, gått på klubbar ihop och pratat med andra.

Det viktigaste är att man litar på varandra så man kan släppa på all kontroll. Sedan måste man ha ett ord som avbryter och att man vet att ens partne lyssnar varje gång.

Det är komplicerat tycker jag att bygga upp ett dominanat/undergiven - förhållande. Vi har varit ihop i snart 2,5 år. Tyckte kommunikationen började bli bra efter 1 år.

• Njutmera

Hej TS! Jag har inga direkta svar på dina frågor men jag tänker så här att det nog är det enda sätt idag att få kontakt via nätet. Det kan innebära risker men även att du faktiskt får uppleva allt det där du drömmer och fantiserar om att få göra. Att få vara undergiven men ändå i ett samförstånd. Magkänslan är bra att gå på och kanske träffas någonstans neutralt först för att se om det känns rätt tänker jag. Detta vet du säkert redan men ändå. Själv lever jag i en samkönad relation och en av de bästa sakerna jag vet är att få se min partner njuta och ha det bra och skönt. Om hen berättar för mig vad hen Vill ha och behöver (kan vara olika) så ger jag det med glädje. Älskar att ge njutning i form av kyssar smek och orgasm, men skulle aldrig göra något mot min partners vilja eller vara egoistisk. När jag ger vill jag ge allt jag kan och det till den som vill njuta. Jag känner liksom av kroppen. Vet inte om jag är dominant men jag tycker om att ge njutning. Inga direkta bra tips från mig kanske tyvärr men hoppas att du kommer att få prova din nyfikenhet i framtiden Att någon ger dig njutning och du kan få ge dig hän och få det skönt och bra. Släppa din kontroll ett tag. Det är du värd. Trevlig helg och lycka till

• i-o

Kan tänka mig att utforska det här och utveckla dominanta sidan.

• Anonym (ds)

Det finns en sida (säkert många fler) på nätet som heter darkside.se.

Var försiktig!

• Anonym (fiffi)

Det viktigaste är att all sex sker i samförstånd oavsett om det är vanilj eller inte. Därför tar det bort lite av att det är den undergivne som har kontrollen. För mig är det verkligen inte så för om det vore så skulle jag i själva verket ha makten och kontrollen och vara den som egentligen dominerar. För även den dominante har gränser som man som undergiven kan tänja på och kliva över. 

För mig innebär min undergivenhet att jag vill behaga min man. Vara till lags. Jag blir besviken på mig själv om jag misslyckas med det och det gjort att han blir besviken på mig. Han bestämmer vad som ska ske, när och hur och jag litar 100% på att det han gör är det bästa. Han vet var mina gränser går men det är hans uppgift att tänja på dem, att få mig att utvecklas i min sexualitet och som människa , det är det här som jag tycker är det viktigaste i en d/s förhållande att man "pressar" varandra till utveckling. Allt bygger såklart på en mycket djup tillit.

Vi träffades via gemensamma vänner. Tycker att farorna är överdrivna! Man ska lita på sin magkänsla, känns det inte rätt ska man gå därifrån. Är man osäker kan man leva ut på publika fester osv där man är omgiven av andra människor som kan hoppa in och stoppa om det går för långt.

• Anonym (Submissive)

Jag och min Master inledde vår relation för tio månader sen. Vi var innan dess ytligt bekanta men efter vi separerat med våra respektive så började vi prata på allvar. Vet inte vad det var hos honom som gjorde att jag kunde berätta allt jag drömt och fantiserat om. Han var direkt med på noterna.

Tillsammans har vi byggt upp det vi har idag. Jag har berättat vad jag gillar och fantiserar om och han likaså. Sånt som inte gillas stryks direkt. Det vi tar fasta på diskuteras ingående, vad som är ok och inte. Det stämmer att jag som ug har makten, jag måste vara trygg i att min Master håller sig inom vissa ramar för att kunna slappna av. Sen är spelrummet fritt i ramen, där kommer dominansen in. Vi har självklart ett säkerhetsord son jag kan säga, då slutar han direkt med allt han håller på med. Har aldrig behövt säga det dock. Master är mästare på att läsa mig och vara lyhörd och tar fasta på det han märker att jag gillar och det jag gillar mindre.

Det är den bästa känslan att vara fastbunden och bara vänta på vad som komma skall. Eller sitta på knä med blicken i golvet förbjuden att se Master i ögonen.

Är det något du undrar över är det bara att fråga på..

• Anonym (Mireia)

Efter 200 år av kvinnokamp finns det alltså kvinnor som seriöst menar att de mår bra av att någon annan bestämmer över dem.

Ni som lever i den här typen av förhållanden, får ni rösta på vilket parti ni vill eller bestämmer er privata domptör det också?

• Anonym (Lilla Lisa)

Vi har ett Dd/Lg-förhållande. Han är min Daddy domme, jag hans little girl.

Jag måste vara snäll, göra som pappa säger, fråga om lov för saker. Han bestämmer det mesta över mig. Om jag är olydig eller stygg så blir jag straffad. Det kan vara allt från smisk till att få munnen tvättad med tvål. Eller att få gå med blöja och skämmas. När jag är i roll har jag verkligen ingen kontroll. Jag älskar det.

• Anonym (Lilla Lisa)
    Anonym (Mireia) skrev 2016-12-18 00:55:54 följande:

Efter 200 år av kvinnokamp finns det alltså kvinnor som seriöst menar att de mår bra av att någon annan bestämmer över dem.

Ni som lever i den här typen av förhållanden, får ni rösta på vilket parti ni vill eller bestämmer er privata domptör det också?

Ja det får jag. Om jag vill det.
  • Anonym (bdsm)
    Anonym (Mireia) skrev 2016-12-18 00:55:54 följande:

Fast detta dominans/undergiven - delen är bara begränsad till sängen för en väldigt stor del. Finns vissa som frivilligt vill ha 24/7 men är mer ovanligt.

Allt annat utanför sängen är jämställt. Iaf för oss.
Svar på tråden Undergiven dominant förhållande, hur fungerar detta?