Inlägg från: Carambolan |Visa alla inlägg
  • Carambolan

Spotta ut nappen

Silvertejp funkar till allt ;)

Jag hade fortsatt samsova tills han inte vaknar av napptappning mer. Gör det så enkelt för dig som möjligt.

• Carambolan
    JohannaSaGo skrev 2016-12-17 20:59:07 följande:

Så tänker jag med . Samsov :p men "alla" säger att jag kommer ångra mig om jag samsover för länge för då kommer sonen inte evilja sova ensam sen :p men förvisso har han inga problem att somna själv i egen säng.

Har märkt att han i natten rör.med händerna och känner efter mig verkar det som. Ska hålla runt min arm eller ansikte. Såååå mysigt ju :') man kan väl inte skämma bort så små barn hehe

Nej, en tre månaders bebis blir inte under några omständigheter bortskämd av att få sova bredvid sina föräldrar. Inte en treåring heller om det skulle vara så. Sov på det sätt som gör att så många som möjligt i familjen sover så bra som möjligt och lyssna inte på vad andra säger :) Det finns så många andra saker som gör att man sover för lite med småbarn i huset; ogrundade rädslor för att barnet inte kan sova själv senare behöver inte vara ytterligare en av dem. Det löser sig och det kommer troligen att gå i perioder, ibland med er och ibland utan.
Svar på tråden Spotta ut nappen