• LizKa

Hur reser ni, vad prioriterar ni på resan?

Jag är en person som älskar att resa!
    Åker nästan uteslutande  charter för bekvämlighetens skull.

Jag gillar värme, att ligga vid poolen med en drink och läsa, att känna sanden mellan tårna vid kvällsdoppet. Jag shoppar, flanerar och på kvällarna hänger jag i baren och lär känna nya människor. Jag får även träna upp min ringrostiga engelska vilket är bra.

Jag bor alltid på all inclusive-hotell, oftast på vuxenanpassade hotell då jag tycker att barn är jobbiga på min lata semester.
    Alltså, inget ont om barnen! Det är bara det att jag reser själv oftast, utan barn. Jag har småbarnsåren bakom mig och uppskattar inte ungars stoj och lek.

Tycker att de specialinriktade hotellen är jättebra, det finns ju sådana för barnfamiljer också.

Så hur reser du, vad prioriterar du?

• Svar på tråden Hur reser ni, vad prioriterar ni på resan?
  • Anonym (H)
    LizKa skrev 2016-12-18 13:02:28 följande:

Man kan ju också lämna hotellet för ett restaurangbesök någon kväll om man vill. Det har jag gjort ibland, främst då jag varit i Turkiet.

Det är stor skillnad på att resa som "ensamseglare" eller med ett ungt, vuxet barn och på att resa med en stor barnfamilj såklart. Personligen hade jag inte rest med så små barn. Jag gjorde första resan med barn när yngsta var 11.

Skidsemester skulle jag inte åka på om jag så blev bjuden. Semester för mig är varma vindar, hav och goda drinkar!

Ja det brukar låta så hos de som aldrig testat. Fick tjata på min sambo i flera år innan jag fick med honom till alperna. Nu håller han med om att det slår allt. Inte så lätt med små barn dessvärre så därför vi prioriterar annan typ av semester senaste åren.

Tycker absolut att du ska testa om du skulle bli bjuden. Dumt att missa något så underbart gratis och dessutom kul att vidga sina resvyer utanför all inclusive-hotellen.
  • Anonym (H)
    LizKa skrev 2016-12-18 13:21:47 följande:

Tack för tipset!

Ska absolut kika på det., det låter helt underbart.

All inclusive är ett krav för mig, har svårt att fatta varför det verka sticka folk i ögonen så mycket. Då menar jag inte just denna specifika tråd, har sett reaktionen på fler  ställen.

Men men, det måste ända vara av stort intresse eftersom så många hotell erbjuder det.

Tror inte att det sticker i ögonen utan mer att folk har svårt att se tjusningen i den typen av semester.
  • modsey
    Anonym (H) skrev 2016-12-18 13:37:51 följande:
    Tror inte att det sticker i ögonen utan mer att folk har svårt att se tjusningen i den typen av semester.
    för mig handlar det som sagt var att det är ett sätt att  resa som inte gynnar lokalbefolkningen så mycket...
  • Anonym (H)
    modsey skrev 2016-12-18 13:47:21 följande:

för mig handlar det som sagt var att det är ett sätt att  resa som inte gynnar lokalbefolkningen så mycket...

Absolut. Det håller jag också med om.
  • Esther90

Måste säga att jag hatar denna tråd då jag blir så jäkla sugen på att resa!! Haha :)

• Anonym (Turist)
    Esther90 skrev 2016-12-18 13:52:09 följande:

Måste säga att jag hatar denna tråd då jag blir så jäkla sugen på att resa!! Haha :)

Därför ska man alltid ha en resa bokad, så man har nåt att se fram emot
  • Maria 434

Jag har rest själv i över 10 år och aldrig valt all-inclusive, det passar mig inte plus att det missgynnar de lokala restaurangerna och ett enormt slöseri av mat.

Jag reser för att träffa och lära mig av lokalbefolkningen, se och smaka deras mat, koppla av och bara va.

• LizKa
    Anonym (H) skrev 2016-12-18 13:35:52 följande:
    Ja det brukar låta så hos de som aldrig testat. Fick tjata på min sambo i flera år innan jag fick med honom till alperna. Nu håller han med om att det slår allt. Inte så lätt med små barn dessvärre så därför vi prioriterar annan typ av semester senaste åren.

Tycker absolut att du ska testa om du skulle bli bjuden. Dumt att missa något så underbart gratis och dessutom kul att vidga sina resvyer utanför all inclusive-hotellen.
    Tja, vid närmare eftertanke så hade jag följt med. Men några skidor hade jag inte åkt, där går gränsen. =)
  • LizKa
    Anonym (H) skrev 2016-12-18 13:37:51 följande:
    Ok då, jag uttryckte mig nog lite klantigt.
    Menade nog mer att många typ fördömer hela upplägget och dissar oss som verkligen gillar det.
  • modsey
    LizKa skrev 2016-12-18 14:22:10 följande:
    Ok då, jag uttryckte mig nog lite klantigt.
    Menade nog mer att många typ fördömer hela upplägget och dissar oss som verkligen gillar det.
    som sagt var, det är det etiska i det kan dissar i så fall....
Svar på tråden Hur reser ni, vad prioriterar ni på resan?