• Stårsc­han
    Äldre 21 Dec 10:55
    14403 visningar
    21 svar
    21
    14403

    Vad gillar du mest med julklappar?

    Handen på hjärtat så är väl julklappsutdelningen julaftons höjdpunkt. Men vad tycker du själv är roligast/bäst med den?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gillar du mest med julklappar?
  • Äldre 21 Dec 19:29
    #1

    Handen på hjärtat, att det jag köpt glädjer de jag köpt det till!

  • Äldre 21 Dec 21:43
    #2

    Jag avskyr julklappar, och har alltid haft ångest inför både att ge (tänk om det inte passar) och att få (tänk om det är något jag avskyr, kommer folk att se hur jag spelar glad).

    Jag vill helst slopa julklappar och har velat det sen jag var tio.

  • Äldre 22 Dec 02:31
    #3

    Det bästa med julklappsutdelnigen är att den inte existerar där jag befinner mig på julhelgen , jag är liksom inte intresserad av att andra ska inreda hos mig med sina idéer

  • Äldre 22 Dec 02:49
    #4

    Andras glädje över vad jag gett

  • MadHat­ter
    Äldre 22 Dec 05:51
    #5

    Att klura ut vad jag ska ge till folk och hitta den "perfekta klappen".

    Och att se min dotter bli fantastisk glad för sina klappar

    Tycker också att det är roligt att se vad folk får av andra.

  • sextio­talist
    Äldre 22 Dec 06:00
    #6

    Och få överraskande julklappar och tänka efter och ge bort och julklappsrimmen.

    Jag skulle hellre avstå från julklappar än att ha ett julklappsspel och hellre en genomtänkt julklapp med ett topprim än massor av ogenomtänkta julklappar

  • Stårsc­han
    Äldre 22 Dec 07:55
    #7
    xSpinell skrev 2016-12-22 02:31:22 följande:

    Det bästa med julklappsutdelnigen är att den inte existerar där jag befinner mig på julhelgen , jag är liksom inte intresserad av att andra ska inreda hos mig med sina idéer


    Nej fy för att få inredningssaker man inte har önskat sig.
  • Stårsc­han
    Äldre 22 Dec 07:58
    #8
    sextiotalist skrev 2016-12-22 06:00:11 följande:

    Och få överraskande julklappar och tänka efter och ge bort och julklappsrimmen.

    Jag skulle hellre avstå från julklappar än att ha ett julklappsspel och hellre en genomtänkt julklapp med ett topprim än massor av ogenomtänkta julklappar


    Ett bra julrim är verkligen pricken över i. Jag är glad att min man kommer från en rimmande familj, för det har verkligen tillfört våra jular en ny dimension. Det värmde i mammahjärtat första gången man fick ett barnrimmat paket.
  • Äldre 22 Dec 12:13
    #9

    Av någon anledning läste jag något i stil med "Se andra glädjas över min reaktion på vad de gett mig"

    Så jag röstade inte på det alternativet, men rättläst stämmer det för mig.

    Den bästa julklapp jag givit var ett samlarföremål som jag kunde få tag på pga min släkt. Mottagaren blev så otroligt glad och har den framme på hedersplats i sitt hem fortfarande 8 år senare.


    Korrekturläser som en kratta
  • Stårsc­han
    Äldre 22 Dec 12:29
    #10
    Physalis skrev 2016-12-22 12:13:30 följande:

    Av någon anledning läste jag något i stil med "Se andra glädjas över min reaktion på vad de gett mig"

    Så jag röstade inte på det alternativet, men rättläst stämmer det för mig.

    Den bästa julklapp jag givit var ett samlarföremål som jag kunde få tag på pga min släkt. Mottagaren blev så otroligt glad och har den framme på hedersplats i sitt hem fortfarande 8 år senare.


    Underbart!
Svar på tråden Vad gillar du mest med julklappar?