• Anonym (Fia the lover)

    graviditets symptom

    Ni kvinnor som varit gravida, hur har ni märkt på kroppen innan ni gjorde testet? Bortsett från utebliven mens. När kan man göra testet? Jag började med p-piller i söndags efter 1 veckas uppehåll. Mensen kom lite sent och knappt någon blödning alls men mensvärkar från helvetet.

    Jag har haft ont i magen och reagerar på vitlöksdoft. Mår illa av vitlök, jag som annars brukar inte reagera alls och magen är svälld och värker. Kan vara förkylningen där. Men är nyfiken på hur andra har haft det.

  • Svar på tråden graviditets symptom
  • Anonym (Fia the lover)
    Tofflans skrev 2016-12-21 17:37:32 följande:

    Men du äter ju p-piller?


    Ja, men man kan bli gravid ändå om man har otur.
  • Carambolan

    Att börja med p-piller brukar också ge biverkningar/symptom. Precis som vid en graviditet förändras hormonnivåerna i kroppen.

  • Anonym (Fia the lover)
    Carambolan skrev 2016-12-21 18:16:34 följande:

    Att börja med p-piller brukar också ge biverkningar/symptom. Precis som vid en graviditet förändras hormonnivåerna i kroppen.


    Sant. För övrigt är jag nyfiken på hur andra har haft det med symtom.
  • Carambolan

    Jag har varit gravid fem gånger och varje gång har utebliven mens varit första symptomet. 5-7 dagar senare har jag börjat må illa.

  • KattenH81

    Har varit gravid fyra ggr, ett barn o tre mf. Vissa ggr har jag haft symptom innan BIM andra ggr inte. Tidigst jag plussat är 9 dagar efter ÄL, andra ggr har det varit på BIM eller strax därefter.
    Symptomen jag haft: ömma bröst, mensvärk, lite trög i magen, hungrig, varm. Men fler ggr har jag haft de symptomen och mensen har kommit ändå..

Svar på tråden graviditets symptom