• Svar på tråden Är ja gravid?
  • Calliope

    Jag kan ana ett svagt streck. Har du testat med digitalt? Annars skulle jag vänta ett par dagar och ta ett nytt test, då borde strecket bli starkare.

  • Miia90

    Bim på måndag för mig!

    Det måste vara fel på ditt test det saknas ju ett streck?

  • anli00

    D är ett sånt test som ska ge två lodräta streck....

    Hoppas d blir starkare för dig!

  • anli00
    acinnaleh skrev 2016-12-25 06:57:32 följande:

    Men ett clearblue ska väl alltid ha ett streck som är tvärvänt mot kontrollstrecket såsom hos ts där jag tyvärr inte ser ett plus (men det kan ju vara svagt och kanske saknar kortet kontrast). Tycker också att det ser ut som fel på testet för det strecket jag inte ser brukar alltid vara tydligt.


    Nä då, inte denna...vilket betyder att om testet är positivt är d ett lodrätt i kontrollrutan o ett i testrutan...
  • anli00
    acinnaleh skrev 2016-12-25 08:40:47 följande:

    Ok då håller vi tummar för ett pos test till!


    Tack snälla! Ja jag hoppas verkligen d blir pos denna månad! god fortsättning på julen!
  • Johannafalt

    Hej tjejer skulle behöva lite hjälp!!

    Det är såhär jag har levt tillsammans med min sambo i ca ett år nu och i början av vårt förhållande hade jag p-piller men jag började slarva ganska mycket och tillslut så tyckte jag att de var onödigt att gå och köpa (dom kostade 300:- för 3 kartor)

    Så jag sa till min sambo att jag bara tar slut på min sista karta sen slutar jag med pillerna. (Detta var i augusti detta året) med pillerna hade jag aldrig mens men när jag slutade så blev den regelbunden med detsamma den kom alltid ungefär samma datum som den gjorde innan mina piller och har gjort nu i dessa månaderna också. Men nu är det 6 dagar sedan min mens skulle ha kommit och Jag ser då inget tecken på att den skulle vara påväg.

    Dock så har jag fått burna flytningar och sedan en brun/röd blödning och så känns de som en måttlig mensvärk (brukar ha en väldigt smärtsam mensvärk när jag har mens)

    Samt att jag i flera veckors tid har känt mig illamående,vart ovanligt känslig för koffein, yr, ont i ryggen,ont i magen, ätit ganska mycket och haft en del humörsvängningar som är utom det vanliga haft brukar ha. Har tagit 2 tester men dom har tyvärr visat negativt:( så tjejer vad tror ni? Kan jag vara gravid och ha lågt hcg? Borde jag vänta ett par dagar/vecka till och ta ett nytt test?

    Jag vill detta så gärna och det vill min sambo också:(

    Tog ett test på julafton och hoppades på ett + de hade varit den finaste julklappen för oss men icke då:(

  • anli00

    Skulle vänta ett par dgr till och får du negativt då så skulle jag kontakt din gynekolog så de kan kolla läget

Svar på tråden Är ja gravid?