• rumle92

    Får man inte va kristen i Sverige?

    Jag tycker det är skrämmande hur kristenheten hotas i Sverige, inser ni inte det? Alla andra grupper ska premieras...

  • Svar på tråden Får man inte va kristen i Sverige?
  • fluu

    Klart att man får. Är det själv och har aldrig stött på några uppenbara problem. Utom folks åsikter, men dem kan man ju inte förbjuda.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • rumle92
    Jennie med ie skrev 2016-12-27 22:43:53 följande:
    Förvisso är inte geografi mitt starkaste ämne men ...
    duktiga tjejen; jag ska förklara för dig och den andra ; nej förstår ni; Sverige ligger inte i mellanöstern, men vad i er naivitet får er att inte förstå att de vill få bort alla kristna , även i europa, där sverige ligger, får jag fråga; var det verkligen så svårt att fatta den kopplingen? Spelar ni schack? Hört talas om att man kan tänka några steg i förväg?
  • AnnaMoberg
    rumle92 skrev 2016-12-27 22:48:10 följande:

    duktiga tjejen; jag ska förklara för dig och den andra ; nej förstår ni; Sverige ligger inte i mellanöstern, men vad i er naivitet får er att inte förstå att de vill få bort alla kristna , även i europa, där sverige ligger, får jag fråga; var det verkligen så svårt att fatta den kopplingen? Spelar ni schack? Hört talas om att man kan tänka några steg i förväg?


    Hört talas om intelligens? Logik? Saklig argumentation? Skillnaden mellan fakta och åsikt?
  • rumle92
    Jennie med ie skrev 2016-12-27 22:51:19 följande:

    Saklig argumentation? Snart påstår du väl att man ska hålla god ton också!


    hahahah ger ni er på varann nu också i er iver att tysta mig som värnar om sverige?
  • Philanthropy
    rumle92 skrev 2016-12-27 22:27:58 följande:
    vem vann på dagis? den som var tyst och knöt näven i fickan? eller den som tog för sig, förväntade sig att alla skulle hjälpa och som ingen vågade sig på för att hen var självsäker och skrek högst?
    Det verkar inte ens som du har koll på vad sekulariserat betyder. Att ta avstånd från religion helt och hållet är väl snarare ett kraftslag mot människor som i religionens tecken (felaktigt, men ändå) försöker ta över världen med våld och terror. 
  • AnnaMoberg
    Jennie med ie skrev 2016-12-27 22:51:19 följande:

    Saklig argumentation? Snart påstår du väl att man ska hålla god ton också!


    Nej nej det vore ett orimligt krav att ställa på stackars hotade TS.
  • AnnaMoberg

    Hejrå! Vink vink!!


    rumle92 skrev 2016-12-27 22:53:29 följande:

    hejrå hoppas jag fått väckt någon till att våga ifrågasätta :*


  • Jennie med ie
    AnnaMoberg skrev 2016-12-27 22:57:06 följande:

    Nej nej det vore ett orimligt krav att ställa på stackars hotade TS.


    Man får inte glömma var man befinner sig
  • AnnaMoberg
    rumle92 skrev 2016-12-27 22:52:45 följande:

    hahahah ger ni er på varann nu också i er iver att tysta mig som värnar om sverige?


    Nu drömde du allt tokigt
  • Tyrfing
    rumle92 skrev 2016-12-27 22:12:49 följande:
    du är blind

    Du har alltså inga argument öht alltså, du använde Nice-attentatet för att elda på islamofobin bara.
  • AnooYoo
    rumle92 skrev 2016-12-27 20:49:44 följande:

    Jag tycker det är skrämmande hur kristenheten hotas i Sverige, inser ni inte det? Alla andra grupper ska premieras...


    Ge några exempel på hur kristendomen hotas.
  • AnooYoo
    rumle92 skrev 2016-12-27 21:44:54 följande:

    kolla alla ger sig på en -direkt. Jag menar hotet mot kristna i europa, sverige ska ju vara ett kristet land, ger vi efter för islam?


    Hur menar du att Sverige ska vara ett kristet land? Sverige är ett land med religionsfrihet. Det finns inget tvång i det.
  • Finne84

    Klart man får, vi har religionsfrihet tillsvidare i alla fall. Jag förstår din oro jag har också sett hur Jesus hånas och förlöjligas i sociala medier och tro mig dessa hånare kommer stå till ansvar för sina handlingar framför Gud förr eller senare.
    Även när kristendom blir förbjudet, så behöver vi kristna inte lyssna på dessa förbud utan precis som kristna profeter och tjänare till Gud, så får vi sätta Jesus först och vara redo på att det inte alltid är lika populärt och att vi kommer få råka ut för förföljelser i olika grader.
    Vi kristna är kallade att vara rebeller mot världen sätt att tänka, och som Jesus aldrig ge upp utan hålla fast vid våran tro vad som en sker och låta honom använda oss när tillfälle ges.
    Så bär ditt kors med stolthet! det gör jag!

Svar på tråden Får man inte va kristen i Sverige?