Sårad till tusen ...
Men hur kan han anses vara boven när du vetat om att han inte ville gifta sig nu? Han har väl insett att det skulle vara praktiskt för honom och barnet om ni var det, vad är det för fel med det? Det verkar ju som att han hela tiden gjort klart för dig att han inte har några stora romantiska visioner om bröllop, varför blir du förolämpad av att han inte ändrat sig?
Jag vill gifta mig, från början var det av romantiska skäl, men när jag blev tvungen att tänka efter insåg jag att det viktiga är av juridiska och praktiska skäl (med barn kan man aldrig få det lika bra juridiskt som sambos). Min sambo vill helst inte gifta sig alls, så det blir nog inget. Inte skulle jag ta illa upp om det helt plötsligt var så att jag låg illa till och han då ville trygga sitt och barnets framtid? Jag skulle se det som att han äntligen tog sitt förnuft till fånga. (Och jag kommer inte få ta min sambos namn trots att jag vill, han har ett utländskt namn och vill inte att jag eller barnen ska bli diskriminerade på grund av det)