• Anonym (Isabell)

    Gynläkaren förstod inte vad det var...?

    För ungefär lite mer än två veckor sedan fick jag en tjock vit klump som "trillade" ut ur mitt underliv - därefter kliade en hel del och jag fick illa luktade flytningar. Av ren MAGI klurade jag nästan ut själv vad det var (svamp antagligen) så jag gick och köpte en sån där vaginal tablett som man använder och strök på salva.. 
    Dagen innan hade jag även fått lite blod i flytningarna, men jag tänkte att det kanske var för att jag hade gått med det ett tag. 

    dagarna gick och det kändes bättre, men jag blödde fortfarande från och till. Som en ljusröd flytning. Så jag gick och köpte ett graviditetstest. (visade negativt) 
    Genom allt det här har jag varit yr, haft en hel del ont i magen och mått illa. 
    KANSKE SKA SKRIVA ATT JAG HADE KOPPARSPIRAL OCKSÅ. 

    Jag ringde till kvinnohälsan och fick en tid lite mer än en vecka efter (var där idag!) har även haft min mens i mellan allt det här. 

    Hur som helst tog jag kissprov, blodvärdesprov och allt annat man gör innan man går in och sätter sig i gynstolen. 
    allt visade bra. 

    Sen fick jag en kines som tittade upp allt, hon försökte få mig att ha kvar spiralen men har haft så mycket problem så ville bara ta ut den. 
    Hon hittade inga tecken på infektion, allt såg bra ut. Dock var jag tydligen mer eller mindre svullen men det var ingenting som behövdes tittas upp vidare sa hon. Sen utan vidare eller ens en hint skrapade hon ur mig?! Det gjorde svinont. Och det kom ur en massa svart.. (vet inte hur man ska beskriva det.) Det såg ut som svarta bitar. Efter hon hade tagit ut min spiral idag så visade hon bitarna för mig och sa att dom satt vid livmoderstappen, men hon vet inte vad det är. Hon frågade även om jag stuckit upp någonting in i mitt underliv. Jag var ärlig och sa nej. Och då sa hon att hon inte har någon aning och kommer det ut någonting hårt och svart så ska jag ringa igen. 
    Hon var VÄLDIGT otydlig men ritade även upp min livmoderhalstapp osv så att jag skulle förstå vart hon hittade det svarta. 

    Har någon annan också haft det såhär innan? Kanske ska lägga till att jag fick missfall för nästan 2 år sedan med, därav att jag satt i min kopparspiral. 
    Ska nog ringa upp igen och fråga för jag börjar bli lite orolig, känns som jag kom dit med massa frågor och gick därifrån med fler. Jag frågade ju såklart läkaren men när hon inte ens vet själv, vad gör man då? 

    aja.. Ville bara se om någon kan hjälpa till eller kanske haft någon liknande upplevelse.

  • Svar på tråden Gynläkaren förstod inte vad det var...?
  • Anonym (Wtf)

    "Så fick jag en kines"
    Vad i helvete spelar det för roll vad för bakgrund man har???? Hur hör detta till texten? Är det viktigt att kommentera att hon var kines?

  • Anonym (Isabell)

    Absolut inte. Men hon kunde knappast svenska o bröt. Så man kunde inte höra vad hon sa. Jag e ganska arg på henne för hon verkar inte klara av sitt jobb. Vissa tar det inte illa vid att man skriver så o alla e vi olika. Själv bryr jag mig inte om sådana saker om någon skriver kines, turk eller vitlök. O vill du reagera så får du det. Men just nu ger det inga svar på mina frågor

  • Tom Araya

    Kontakta mottagningen och beskriv dina problem och hur du upplevde undersökningen och be om att få en ny undersökning av en annan gynekolog.

  • Aeiro

    Hade nog ringt mottagningen och bett dem läsa i journalen och förklara vad som är på gång. Att bli orolig känns ju naturligt där och det är väl rätt oproblematiskt att erkänna att du med språkförbistringen inte riktigt är säker på att ni förstod varandra.

Svar på tråden Gynläkaren förstod inte vad det var...?