• Prinsessmamman

    Tråden för oss som vill gå ner 20-30 kg!

    Jag har sett många trådar här om viktminskning men ingen tråd för oss som har många kilon att gå ner. Vi som behöver gå ner mellan 20-30 kg! Jag är 41-årig sexbarnsmamma som inte mår bra i varken kropp eller själ! Jag har ALDRIG varit så tung som jag är nu. Jag är 163 cm och väger 91 jäkla kilon!! Jag kommer sluta med läskedricka, bröd, chips m.m Jag kommer simma minst en gång i veckan och försöka gå till gymmet 2-3 dggr i veckan. I höstas så började jag i krav maga(kampsport) men fick sluta efter fyra gånger då jag vantrivdes så vansinnigt med min kropp och skämdes så hur jag såg ut. Jag mår så otroligt dåligt psykiskt och är så utarbetad men hoppas jag skall må bättre om jag går ner i vikt. Hoppas fler hänger på här! Ha det bäst!

  • Svar på tråden Tråden för oss som vill gå ner 20-30 kg!
  • LeaAndersson44

    Jag hänger gärna med! Jag är är 1,54 cm lång och väger 72 - 73 kg och mår rätt ut sagt piss dåligt över min kropp men jag tänker börja med en Jucie detox. Jag ska hålla på med detoxen i ca 3 veckor. Jag skriver mer imorgon om hur det går.

  • Prinsessmamman
    LeaAndersson44 skrev 2017-01-06 04:14:02 följande:

    Jag hänger gärna med! Jag är är 1,54 cm lång och väger 72 - 73 kg och mår rätt ut sagt piss dåligt över min kropp men jag tänker börja med en Jucie detox. Jag ska hålla på med detoxen i ca 3 veckor. Jag skriver mer imorgon om hur det går.


    Åh, vad roligt!! Välkommen!!
  • nokitus

    Jag kan hänga på, jag är 168 lång och väger strax där vid 100 :'( jag har haft två täta graviditeter och gått upp så vaansinnigt....jag började försöka gå ner i vikt dagen efter julafton....har redan gått ner 2 kg....men har MINST 25 kvar.

  • Prinsessmamman
    nokitus skrev 2017-01-06 09:42:23 följande:

    Jag kan hänga på, jag är 168 lång och väger strax där vid 100 :'( jag har haft två täta graviditeter och gått upp så vaansinnigt....jag började försöka gå ner i vikt dagen efter julafton....har redan gått ner 2 kg....men har MINST 25 kvar.


    Två kilo är jättebra ju! Välkommen!!
  • freja231

    Jag hänger gärna på!

    Är 173 cm och väger 88.2 kg. Vill gå ner cirka 25 kg. 

    De senaste åren har jag testat på alla möjliga dieter. De flesta har fungerat ett litet tag men det har slutat med hetsätning och en ännu större viktuppgång. Nu har jag några mål:

    1. Ät hemlagad mat så gott som alltid (restaurangmat okej max en gång i veckan). Jag har nämligen en tendens att äta hämtmat och helfabrikat nästan hela tiden. Har lagat mer mat senaste veckan än på hela hösten, känns det som.

    2. Ät frukost, lunch och middag. Ofta hoppar jag över måltider vilket slutar i att jag proppar i mig massor senare under dagen, alternativt går till affären vrålhungrig och tar fel beslut när jag väl är det till följd av hungern.

    3. En godisdag i veckan och tillåt godis vid speciella tillfällen, t.ex. på kalas. 

    4. Inget chips. (Nyårslöfte.) Är kraftigt beroende av chips och det har inte fungerat för mig att försöka hålla det till en gång i veckan. 

    Längre fram blir det säkert aktuellt att äta mindre/färre portioner och liknande också, men misstänker att jag kommer att gå ner en del i början bara genom att göra dessa ändringar i min kost.

  • Prinsessmamman
    freja231 skrev 2017-01-06 12:04:32 följande:

    Jag hänger gärna på!

    Är 173 cm och väger 88.2 kg. Vill gå ner cirka 25 kg. 

    De senaste åren har jag testat på alla möjliga dieter. De flesta har fungerat ett litet tag men det har slutat med hetsätning och en ännu större viktuppgång. Nu har jag några mål:

    1. Ät hemlagad mat så gott som alltid (restaurangmat okej max en gång i veckan). Jag har nämligen en tendens att äta hämtmat och helfabrikat nästan hela tiden. Har lagat mer mat senaste veckan än på hela hösten, känns det som.

    2. Ät frukost, lunch och middag. Ofta hoppar jag över måltider vilket slutar i att jag proppar i mig massor senare under dagen, alternativt går till affären vrålhungrig och tar fel beslut när jag väl är det till följd av hungern.

    3. En godisdag i veckan och tillåt godis vid speciella tillfällen, t.ex. på kalas. 

    4. Inget chips. (Nyårslöfte.) Är kraftigt beroende av chips och det har inte fungerat för mig att försöka hålla det till en gång i veckan. 

    Längre fram blir det säkert aktuellt att äta mindre/färre portioner och liknande också, men misstänker att jag kommer att gå ner en del i början bara genom att göra dessa ändringar i min kost.


    Härligt!! Låter som bra mål!! Välkommen hit!
  • nokitus
    LeaAndersson44 skrev 2017-01-08 03:42:57 följande:

    Hur har det gått för er?


    Jag har blivit förkyld och orkar knappt bära mina barn, så jag kan inte motionera alls, så jag står still just nu:p

    Själv då?
  • Prinsessmamman
    LeaAndersson44 skrev 2017-01-08 03:42:57 följande:

    Hur har det gått för er?


    Jag skall börja i morgon! Såg Mårten Nylén på Nyhetsmorgon i morse där han visade massor av bra övningar man kan göra hemma. Superbra! Så dom kör jag igång med i morgon!
  • LeaAndersson44

    För mig har det faktiskt gått riiiiiiiktigt dåligt, jag har ätit ganska mycket onyttigt, så jag tänkte göra om min plan. Träna varje dag( styrka, kondition), äta bra, dricka en liter vatten varje dag, dricka 2 smoothies varje dag. Jag tänkte skriva hur det går för mig varje dag innan jag sover, jag tänkte bäretta om vad jag har ätit, och hur jag tränat. Bäretta gärna hur det har gått för er:))

Svar på tråden Tråden för oss som vill gå ner 20-30 kg!