Clomid (Klomifen)
Hej!
Dag 2 med clomid idag. Delar gärna denna resa med någon. Själv känner jag ett underligt illamående, vet inte om det är tabletten eller jag själv som tycker detta är lite jobbigt? Tacksam att medicinen finns, men inte roligt att vara i den sits när man måste ta droger för att kunna få ett barn.. Ni kanske förstår känslan..
Jag har använt perotime denna cykeln och började känna molvärk dag 4. Sen kändes allt bara bra tills ÄL då fick jag väldigt ont och också ont i brösten. Dagen efter ÄL blev jag illamående något jag aldrig brukar bli efter ÄL och sedvanlig molvärk som avtog för ett par dgr sedan. Jag har ätit pergo dag 3-7 och är nu på ÄL+8 och har fått stickningar och molvärk igår som är kvar idag men molvärken börjar bli lite lättare nu på eftermiddagen. Hoppas att det är ägget som fäster som jag känner, annars kanske det är mensen som är på G då jag brukar få den med 21-22 dgr mellanrum (är på dag 21 idag) även om jag de två senaste cyklerna lyckats förlänga cykeln till 28 dgr.
Annars är illamående en biverkning men det kände jag inte alls av förrän dagen efter ÄL. Hoppas du slipper mer illamående och hemsk ÄL värk som jag fick. Inget jag inte står ut med bara det leder till ett + och jag vet att många inte alls får så ont som jag fick så det behöver inte du få :)