• Anonym (Anony­m)
    Äldre 14 Jan 10:28
    2593 visningar
    9 svar
    9
    2593

    Försöker bli gravid

    Jag och min sambo har inte försökt så länge men efter vi hade oskyddat idag. Så fick jag ont i magen 2 timmar efteråt är det tecken på något ni som har erfarenhet? 
    Jag har läst men jag vet inte om det stämmer att man kan känna av något efteråt. 
    Detta är vårt första så jag har ingen erfarenhet av graviditet? 
    Tacksam för svar. 

  • Svar på tråden Försöker bli gravid
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 14 Jan 10:52
    #1

    Nej, det är inte ett tecken på att du blivit gravid

  • Anonym (RTFM)
    Äldre 14 Jan 10:54
    #2

    Det tar 4-8 dagar innan ett befruktat ägg fäster, och innan dess är det inte möjligt att ha symtom. 

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 11:27
    #3

    Jag tyckte väl att det skulle vara konstigt. Jag har läst andra som har känt något men jag har alltid tyckt att det verkar konstigt. 

  • Äldre 14 Jan 11:28
    #4

    Kan vara ägglossning du känner av jag känner den tydligt varje månad kan sticka till några min eller ömma några dagar.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 11:31
    #5

    Ja, jag tänkte på det men jag tror det är lite tidigt mensen tog slut denna veckan så ägglossningen ska ju inte börja fören nästa vecka men man vet aldrig det är ju svårt att veta exakt när den börjar. 
    Men vi försöker pricka in ägglossningen. Men som sagt svårt att veta precis när. 
    Har du varit gravid eller är? Hur kände du då i så fall när du skulle bli gravid kände du lite rädsla över det. 
    Fast jag vill ju väldigt gärna men det finns en rädsla att jag inte kommer klara det. 
    Fast att jag kommer älska det barnet mer än något annat. 
    Kommer den rädsla försvinna? 

  • Anonym (Jag kände att det hände något!­)
    Äldre 14 Jan 11:40
    #6

    När vi hade sex och han kom i mig då kände jag något jag aldrig känt tidigare. Typ att något klickade inom mig. Mycket riktigt. Två månader senare visade sig att jag var gravid! Så man vet aldrig. Du kanske kände något som har med det att göra. Om ni försöker skaffa barn så önskar jag er all lycka!

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 11:43
    #7

    Det var en konstigt känsla.. wow gå 2 månader och inte veta jag hade blivit balen av nyfikenhet.. 
    Ja jag hade aldrig känt den känslan förut. Det var något nytt visserligen har vi inte kört oskyddat så länge men detta var nytt. 
    Det var som ett stick svårt att förklara.
    Ja, vi försöker vi hoppas verkligen att det går denna gången men jobbigt att vänta tills nästa månad för att ta ett test.. :O 

  • Anonym (Ms)
    Äldre 14 Jan 12:10
    #8

    Känner oxå rätt snabbt när jag e gravid och nu för tiden även känna av när jag har ägglossning. Första gången ja va gravid hade jag fruktansvärt ont i magen o trodde det va mens på ingång men det visade sig vara fel????

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 12:13
    #9

    Kroppen är verkligen konstig. Men jag tycker det skulle vara onormalt att känna något så tätt efteråt. 
    Men kroppen kanske reagerade så efteråt man vet aldrig om det är något konstigt tecken... 

Svar på tråden Försöker bli gravid