• LYDIAZZZ

    Kan jag vara gravid ?! ????

    Hej , jag och min man har 3 barn , använder kondom men efter min senaste ägglossning ( hade sex två ggr då ) har jag haft Molvärk i 1,5 v .

    Tänker att jag börjar bli äldre o kanske kan bero på sjukdom eller att jag börjar bli gammal men har inte haft då innan , min man har inte sagt att det kunde vara ngt hål eller så på kondomen heller men har som sagt Molvärk i höft / lår fortfarande .,vad tror ni ?' Vet att jag måste vänta på att kunna göra grav test o det som oroar är att jag tror att mannen vill ta bort barnet om det är så , vi jag ju redan tre barn mm ????

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid ?! ????
  • DevilsDaughter

    Jag har under många graviditetsförsök verkligen känt efter med symptom osv efter ägglossning och någon enstaka gång känt molvärk däremellan och tänkt att det kanske tagit sig. Men då har det aldrig varit något. De gånger som det faktiskt blev något så kändes det precis som mensen skulle komma.

  • Wantakid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-15 00:08:09 följande:

    Jag har under många graviditetsförsök verkligen känt efter med symptom osv efter ägglossning och någon enstaka gång känt molvärk däremellan och tänkt att det kanske tagit sig. Men då har det aldrig varit något. De gånger som det faktiskt blev något så kändes det precis som mensen skulle komma.


    Håller helt och hållet med dig!

    De gånger jag hoppats och känt efter så har jag känt hur mycket symptom som helst, och blivit jätte ledsen för negativa tester.

    Men två gånger då det tagit sig har jag inte misstänkt någonting alls med symptom förens plusset kommit vid bim
  • DevilsDaughter
    JonnaB91 skrev 2017-01-15 06:31:16 följande:

    Jag och sambon har länge försökt få ett

    + på Stickan, har vi lyckats?


    Prova ett annat test. Har fått så många gånger på clear blue utan att det varit positivt. En gång fick jag det tom konstaterat med blodprov. Det behöver tyävrr inte vara något. Men hoppas på att det är det!!
  • Wantakid
    JonnaB91 skrev 2017-01-15 06:31:16 följande:

    Jag och sambon har länge försökt få ett

    + på Stickan, har vi lyckats?


    Enligt test resultatet så är det ett helt klart plus!

    Men som hon skrev här så har många fått spöckstreck, hur det nu är möjligt..

    Har aldrig använt CB test själv förutom dem digitala just för det.,rekommenderar testlagrets :)

    Hopppas verkligen du fått ett plus!
  • LYDIAZZZ

    Jag har ff Molvärk i höften fast den avtagit nu , beräknad Mens 19/1 ,

    Vill förtydliga att vi inte planerar glee barn och jag är ganska orolig . ????????

    Kondomerna vi använder har inte spermiedödande medel . Men mannen har inte sett att det skulle varit hål i dem ?! ????

  • DevilsDaughter
    LYDIAZZZ skrev 2017-01-15 14:22:53 följande:

    Jag har ff Molvärk i höften fast den avtagit nu , beräknad Mens 19/1 ,

    Vill förtydliga att vi inte planerar glee barn och jag är ganska orolig . ????????

    Kondomerna vi använder har inte spermiedödande medel . Men mannen har inte sett att det skulle varit hål i dem ?! ????


    Då är det nog lugnt. Kondom är ganska säkert och det finns ju eg inget som tyder på att du skulle vara gravid..
  • DevilsDaughter
    Wantakid skrev 2017-01-15 10:48:52 följande:
    Enligt test resultatet så är det ett helt klart plus!

    Men som hon skrev här så har många fått spöckstreck, hur det nu är möjligt..

    Har aldrig använt CB test själv förutom dem digitala just för det.,rekommenderar testlagrets :)

    Hopppas verkligen du fått ett plus!
    Nej det är himla konstigt. Sen att de inte gör något åt det. Vet en tråd här på FL där en tjej hade fått falskt positivt på flera CB och då hade hennes man provat att kissa på ett sådant test och det hade också blivit svagt positivt! 
  • Wantakid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-15 17:19:04 följande:

    Nej det är himla konstigt. Sen att de inte gör något åt det. Vet en tråd här på FL där en tjej hade fått falskt positivt på flera CB och då hade hennes man provat att kissa på ett sådant test och det hade också blivit svagt positivt! 


    Sä himla dåligt! :(

    Hoppas självklart att det var ett riktigt plus för JonnaB91
  • Knappklara
    JonnaB91 skrev 2017-01-15 06:31:16 följande:

    Jag och sambon har länge försökt få ett

    + på Stickan, har vi lyckats?


    Klart det är ett plus. Sådär såg mitt ut också! Tog även andra test med. Som såg ungefär likadana ut! Är så less på allt snack om att CB helt plötligt skulle vara något dåligt, trots att det är det första dom rekommenderar på Apoteket med HÖG tillförlitlighet. Tråkigt att alla som råkat ut för diverse felaktiga provsvar hamnat i ett och samma forum på familjeliv. Jag tror definitivt du är gravid, ta ett nytt test om eller dag eller två. Ett plus ska ju vara ett plus. Grattis!
Svar på tråden Kan jag vara gravid ?! ????