• Kristin89

    Hjälp med inbjudan till bröllop!!!

    Behöver verkligen hjälp att formulera mig bra på vår inbjudan till bröllop!

    Vi kommer ha en intim vigsel med en större fest med middag på EM/kvällen. Något i stil med att barn är hjärtligt välkomna på middag men att vi sen inte tycker att de ska va kvar på festen då det dricks endel alkohol. Vi vill även ha med att vi inte vill ha några presenter men att man får sätta in en valfri summa till kuvertavgift. Och att man får dryck till maten och avec till kaffet, om man önskar ha mer dryck är man välkommen att ta med egen.

    Det kommer som synes bli ett enkelt bröllop som trollas fram med en liten budget!

    Någon vänlig själ som kan hjälpa mig tro? :D

  • Svar på tråden Hjälp med inbjudan till bröllop!!!
  • Alexi

    Antingen är barn välkomna eller inte, ni behöver inte säga något om alkoholintaget.

    Och valfri summa att inbetala är ju helt vandinnigt. Måste ni ha kuvertavgift så bestäm summan. Och undanbe er presenter!

  • Kristin89
    Alexi skrev 2017-01-14 15:50:57 följande:

    Antingen är barn välkomna eller inte, ni behöver inte säga något om alkoholintaget.

    Och valfri summa att inbetala är ju helt vandinnigt. Måste ni ha kuvertavgift så bestäm summan. Och undanbe er presenter!


    Det va inge en åsikt om vårt upplägg jag bad om utan hjälp till formulera en inbjudan :)

    Och självklart ska vi inte skriva med något om alkoholintaget, utan det var mest en förklaring här varför vi inte vill ha med barn på festen.
  • kottelin

    Lite märkligt att "bjuda" på en bröllopsfest som man ska ta med sig egen dryck till... är mycket bättre att servera till självkostnadspris om ni inte har råd att bjuda.


    Ja, typ så...
  • Carambolan

    Välkommen på bröllop!

    Kristin och Peter kommer att vigas den 7/7 klockan 14:00 i Bergsjöns kyrka. Efter vigseln bjuder vi alla gäster på middag på Korsbro Wärdshus. När middagen är slut planerar vi att festa loss inpå småtimmarna. Vi hoppas att så många som möjligt av våra vuxna gäster stannar kvar och slår klackarna i taket; medtag egen alkohol efter tycke och smak.

    Istället för presenter önskar vi gärna att du ger ett valfritt bidrag till bröllopsfirandet på kontonummer XXX.

    Klädkod kavaj. OSA senast 30/4 och glöm inte att meddela eventuella allergier.

  • Kristin89
    kottelin skrev 2017-01-14 17:54:13 följande:

    Lite märkligt att "bjuda" på en bröllopsfest som man ska ta med sig egen dryck till... är mycket bättre att servera till självkostnadspris om ni inte har råd att bjuda.


    Fast vi har frågat våra gäster vad de tycker är bäst och de föredrar att ta med eget så de får det de tycker om :)
  • Alexi

    Men jag fattar inte, hur gör folk som har med sig barnen på middag och sen ska de ha barnvakt? Ska barnvakten komma och hämta barnen på feststället? Känns som ett upplägg jag aldrig hört någon ha...

  • Carambolan
    Alexi skrev 2017-01-14 21:09:04 följande:

    Men jag fattar inte, hur gör folk som har med sig barnen på middag och sen ska de ha barnvakt? Ska barnvakten komma och hämta barnen på feststället? Känns som ett upplägg jag aldrig hört någon ha...


    Jag har varit med om det flera gånger. Då har det mest varit brudparets släktingar som haft med sig barn, dvs brudparets egna barn, syskonbarn eller kusinbarn, inte barn till vänner. Ungarna har åkt hem tidigare med sin ena förälder eller med någon annan äldre släkting.
  • Alexi
    Carambolan skrev 2017-01-14 22:32:15 följande:
    Jag har varit med om det flera gånger. Då har det mest varit brudparets släktingar som haft med sig barn, dvs brudparets egna barn, syskonbarn eller kusinbarn, inte barn till vänner. Ungarna har åkt hem tidigare med sin ena förälder eller med någon annan äldre släkting.
    Fast det är ju skillnad. Jag tolkade ts som att det var något allmänt, dvs gällde många gäster.
  • Kristin89
    Alexi skrev 2017-01-15 07:43:08 följande:

    Fast det är ju skillnad. Jag tolkade ts som att det var något allmänt, dvs gällde många gäster.


    Nej inget allmänt, bara våra familjer och vänner (ca 50 st). Det upplägget har det varit på alla bröllop jag varit på :)
Svar på tråden Hjälp med inbjudan till bröllop!!!