Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Rs virus

Vi är försiktiga, men med måtta. Vi går och handlar alla tre ibland, men väljer tider när det inte är så mycket folk. Vi kan gå och fika också, men gör det hellre en förmiddag eller tidig eftermiddag istället för just vid lunch. Öppna förskolor och liknande hoppar vi, men det hade vi sannolikt gjort annars också då jag är rätt ointresserad. Förskolebarn träffar vi helst utomhus, men ibland gör vi det på hemmaplan. Då ska alla dock vara friska, både vuxna och barn.

Både pappan och jag har hunnit med varsin rejäl förkylning. Trots försiktighet smittade vi varandra, men inte henne. Ingen amning som skyddar här, så det känns ändå skönt att hon inte drar åt sig allt ändå.

• LaFontaine
    Fröken W skrev 2017-01-20 20:38:21 följande:

Det verkar som att de allra flesta tycker att det bästa är att följa de rekommendationer som finns; alltså undvika köpcenter, öppna förskolor och dyl.

Självklart går min dotter först i alla lägen så jag får försöka stå ut med att vara lite ensam en tid framöver. Det är inte det att jag har brist på saker att göra, promenader blir det flera stycken om dagen. Det var mest den här sociala biten som jag frågade efter. Att få träffa någon och prata. Jag har inga vänner som är lediga eller bor på promenadavstånd och att åka iväg och shoppa el. liknande när bebisen är med pappan är inte aktuellt då jag helammar och dottern vill äta ofta på em/kvällar när pappan är hemma.

Får försöka få tag i folk i närheten som vill ses och ta promenader eller liknande.

Några av er har frågat var jag bor, Uppsala är svaret på den frågan.

Tack för era synpunkter!

Vi föräldrar är faktiskt försiktiga också när vi är ute enskilt. För om vi åker på nåt skit kan ju vi smitta dottern.

Vi försöker träffa (friska) vuxna utan barn på helgerna. Vi bjuder helt enkelt hem folk på middagar om kvällarna. På så vis får vi socialt umgänge utan att riskera för mycket.
Svar på tråden Rs virus