• SJK
    Äldre 18 Jan 12:23
    4161 visningar
    1 svar
    1
    4161

    Ont under sex, pga hormonspiral?

    Hejsan.

    Jag satte in en hormon spiral för 1 vecka + 1 dag sedan.

    Haft mensvärk dem första dagarna som nu är borta, fick även min mens i fredags.

    Testade att ha sex i måndags efter att ha väntat ungefär 1 vecka efter insättningen, & det gjorde ont.

    Vi hade sex igår också, det sved runt slidöppningen & i vissa ställningar gjorde det även mycket ont i livmodern.

    Det kom mycket blod på täcket & efteråt när jag kissade, kan självklart vara mens men har inte haft så mycket mens det senaste. Så det känns konstigt..

    Kan det vara pga spiralen? Att den fortfarande är öm? Men varför skulle det svida då? Eller har jag möjligtvis fått svampinfektion pga att jag använt binda nu under menstrationen?

    Någon som har erfarenhet av hormonspiral & kan svara på detta??

    Mvh 20 årig orolig tjej.

  • Svar på tråden Ont under sex, pga hormonspiral?
  • Anonym (x)
    Äldre 18 Jan 12:26
    #1

    Kan ju vara så att din livmoderhals/livmoder fortfarande är öm efter insättningen. Jag har haft min spiral i några år nu och i början kändes det ja, men sen efter ett tag känner man ingenting längre. Känner den bara lite smått någon gång ifall magen krampar tex runt tiden för ägglossning.

    Jag har för mig. när jag satte in min, att barnmorskan sa att man skulle vänta ett tag innan man hade sex efter man hade satt in den. Sa inte din barnmorska någonting?

Svar på tråden Ont under sex, pga hormonspiral?