• Börbrink

    Tidiga tecken

    Jag och sambon försöker få vårt första barn.
    Jag hade förmodligen ÄL igår för jag hade jätteont i nedermagen och så ont brukar jag verkligen inte det var precis som någon stack en kniv i mig. Jag kramade nästan sönder sambons hand igår av smärtan det är inte normalt för min äl.
    Kan det vara något tecken på att ägget har fastnat? Och även idag känner jag oro i magen.
    Jag är helt ny på att vara gravid så jag vet inte hur det känns.
    Tacksam för alla tips.

  • Svar på tråden Tidiga tecken
  • Hundguld

    Du kan inte bli gravid förrän efter ägglossning. Det måste finnas ett ägg att befrukta.

    Jag har aldrig hört om någon som haft ont när ägget fäster (en del känner ett stick) men vad gäller graviditeter finns det nog lika många reaktioner som det finns kvinnor, känns det som.

    Vanliga tidiga tecken på graviditet är ömma bröst, trötthet och nidationsblödning.

  • Börbrink
    Hundguld skrev 2017-01-19 08:46:27 följande:

    Du kan inte bli gravid förrän efter ägglossning. Det måste finnas ett ägg att befrukta.

    Jag har aldrig hört om någon som haft ont när ägget fäster (en del känner ett stick) men vad gäller graviditeter finns det nog lika många reaktioner som det finns kvinnor, känns det som.

    Vanliga tidiga tecken på graviditet är ömma bröst, trötthet och nidationsblödning.


    Jag hat läst på andra sidor och vissa kan känna ett stick och vissa kan få en ordentlig snärta när det fäster.
    Vi har visserligen haft sex dom dagarna som har varit bäst då man är som mest fertil.
  • Hundguld

    Du kan inte haft ägglossning OCH att ägget fäste samtidigt, det var så jag menade. Det var antingen det ena eller det andra som gav smärtan. Det tar en vecka ungefär från det att ägget befruktats tills det fäster i livmodern.

Svar på tråden Tidiga tecken