Ni som har lite pengar att röra er med varje månad, blir ni deprimerade av detta?
TS vi har levt flera år på en lön p.g.a. studier och kommer att fortsätta ha det så minst 1½ år till eftersom vi ska vara föräldralediga. Jag är sjukskriven också just nu. Så jag har aldrig råd med något av det du räknar upp, t.ex. spontanshoppa, äta ute mer än någon gång per månad eller så. Köper bara det som är nödvändigt och lagar mat hemma. Men nej, det är inget jag känner mig speciellt deppig över. Visst livet kanske ibland skulle kännas lite mer "guldkantat" och mer roligt om man hade mer pengar. Men jag är van och det är ett val vi gör att ha det så här. Kanske skillnad om man INTE kan välja, t.ex. är långtidsarbetslös eller sjukskriven lång tid? Vi har valt att mannen tar mindre studielån, har valt att skaffa ett till barn och min sjukskrivning är tillfällig.
Det gäller att man hittar mening med saker som är billigt eller gratis och inte funderar så mycket på allt man vill ha. Men är man van vid en högre levnadsstandard kanske det är svårt? Jag har levt såhär i 10 år så jag vet inget annat.