• Aniiee

Ni som har lite pengar att röra er med varje månad, blir ni deprimerade av detta?

Anonym (FF) skrev 2017-01-21 23:01:51 följande:

Är det vad livet går ut på? Åka förbi stan efter jobbet för att köpa tröja 204 i ordningen att hänga i garderoben. Woho! Bio flera gånger i veckan? Är det kul? Även när jag har råd har jag gått två gånger på en 10-års period. Mat blir vad du gör det till. Livet också. Din tråkiga inställning också. Havet fun!

Fast är det inte ganska stor skillnad att välja att inte göra något man har råd med och att inte ha råd att göra något man både vill och kanske behöver av olika anledningar?

Jag har inget intresse av tröja nummer 204, eller nummer 20 heller, för fler tröjor än så har jag absolut inte, men efter 2 år utan inkomst alls så vet jag att det verkligen inte är kul att behöva tröja nummer 20, men inte ha råd med den, alternativt (skam och vanära) behöva be NÅGON ANNAN om pengar för att köpa den.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 35. Bara 65 kvar.
Svar på tråden Ni som har lite pengar att röra er med varje månad, blir ni deprimerade av detta?