• Anonym (longlasting)

    Tjejer som varit ihop med häradsbetäckare

    Eller heter det player numera? Såna som är kända för att ha satt på halva stan.
    Ok, min riktiga fråga är:
    skulle ni kunna bli ihop med en tjej som varit tillsammans (alltså haft förhållande) med en sån pajas?
    Det är en tjej, eller kvinna, som verkar lite småmysig. Men...
    Tanken på att hon var ihop med en sån slemmig typ... Kräks

  • Svar på tråden Tjejer som varit ihop med häradsbetäckare
  • Anonym (J)
    Grottman skrev 2017-01-21 07:11:28 följande:

    Naturligtvis är det inte bra, lita på din känsla!

    Relevant tidigare beteende är ju bästa indikatorn på hur en person kan komma att agera i framtiden.

    Ur familjebildningssynpunkt är kvinnor som är selektiva i partnerval och restriktiva med antalet mer attraktivt. Har hon bara haft ett begränsat antal seriösa relationer är ju sannolikheten större att ni får ett livslångt förhållande. Eller en fin familj som håller tills barnen flyttat hemifrån.

    Detta vet kvinnor mycket väl, och det är väl det du känner på dig undermedvetet. Detta är helt enkelt inte idealt även om hon har en vettig syn på det efteråt.

    Inte alls fel att avhandla detta i 'the talk', tvärt om tar hon rimligen upp det själv då det ju bör vara en stor negativ grej för henne att varit tillsammans med en oseriös / gränslös person med dåligt rykte bland alla vettiga människor...

    Dvs att han inte skärpte sig, om det var tanken, eller att överhuvudtaget ha något med honom att göra. Men till 'the talk' har ni kanske inte kommit än

    Trots det massiva budskapet i media och populärkulturen är ju de flesta ganska traditionella. Snittet på antal sexpartners i en livstid låg tills alldeles nyligen på typ 3.4 vilket naturligtvis innebär att de flesta hittar sin livspartner utan många försök.

    Det är inte manschauvinism att män helst vill vara tillsammans med kvinnor som är ordentliga. Det är bara sunt förnuft och barnperspektiv helt enkelt.


    Det låter rätt sorgligt att bedöma en eventuell partner utifrån hur personen hade varit en bra förälder eller ej. Jag vet att det är naturligt, men vill man inte leta efter egenskaper som passar för En Själv, och inte för icke-existerande barn som personen kanske inte ens vill ha? Och om nu en "ordentlig kvinna" efter något år visar sig inte vilja ha barn trots att hon, enligt "barnperspektiv" hade kunnat bli en så passande mamma, är hon mindre ordentlig då?
    Undrar av uppriktig nyfikenhet, då detta för mig låter rätt tragiskt... 
    Dessutom kan det ju hända att man klickar med någon som är en player, det är inte direkt ovanligt. Att bli dömd för sitt ex synder är inte OK. Tycker jag iaf!
  • Anonym (.)

    Jadå, jag levde ihop med en sådan i dryga tio år. (Fast de första åren fattade jag det inte, och sedan valde jag att tro på hans undanflykter, försäkringar och vid direkta bevis krälande för att jag skulle stanna kvar (varvat med bisatser om att det nog egentligen var mitt fel, fast det skulle han ju aldrig säga...)
    Att det skulle ha kunnat diskvalificera mig som partner var inget som någonsin fallit mig in. Inte min man heller som väl är.

  • Anonym (.)
    Anonym (J) skrev 2017-01-22 15:53:45 följande:
    Det låter rätt sorgligt att bedöma en eventuell partner utifrån hur personen hade varit en bra förälder eller ej. Jag vet att det är naturligt, men vill man inte leta efter egenskaper som passar för En Själv, och inte för icke-existerande barn som personen kanske inte ens vill ha? Och om nu en "ordentlig kvinna" efter något år visar sig inte vilja ha barn trots att hon, enligt "barnperspektiv" hade kunnat bli en så passande mamma, är hon mindre ordentlig då?
    Undrar av uppriktig nyfikenhet, då detta för mig låter rätt tragiskt... 
    Dessutom kan det ju hända att man klickar med någon som är en player, det är inte direkt ovanligt. Att bli dömd för sitt ex synder är inte OK. Tycker jag iaf!
    Jag tycker tvärtom - retrospektivt - det är både sunt och vuxet att leta efter de egenskaper man vet att man skulle vilja ha hos en fast partner. Ännu smartare att diskutera värderingar och önskemål om livsstil och livsmål innan man lägger ner alltför mycket engagemang. Om partnern t ex ändrar sig om barn eller inte kan få några är en sak. Men ofta handlar besvikelse om att man inte ens diskuterat saker. Ett snyggt yttre och charm är en bra start men räcker inte för ett lyckligt förhållande.
  • EnAnonumius
    i-o skrev 2017-01-22 11:00:17 följande:
    För att tjejer inte är logiska? :p
    Men lägg ned det smaklösa generaliserande dravlet.
    Det är inte ens kul som ett s.k "skämt".

    Det är mer individuellt än baserat på något kön.
    För den som klara av att läsa kan se att det är minst lika vanligt med direkt icke logik hos killar med.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kexet) skrev 2017-01-22 13:00:51 följande:
    För varje korkat kvinnligt val krävs det en minst lika korkad kille...

    Touché!
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • i-o
    EnAnonumius skrev 2017-01-23 09:44:36 följande:
    Men lägg ned det smaklösa generaliserande dravlet.
    Det är inte ens kul som ett s.k "skämt".

    Det är mer individuellt än baserat på något kön.
    För den som klara av att läsa kan se att det är minst lika vanligt med direkt icke logik hos killar med.
    Det var inget personligt mot dig vet du, världen är större än du.

    Åsikter är inte alltid roliga, ej heller är de alltid bekväma. Jag tror det är bättre att behandla tjejer som ologiska individer om de uppträder som det, annars blir man som logisk individ bara frustrerad själv, eller hur, du som måhända också har båda sidor av myntet tillgängliga, liksom jag, borde väl se logiken i mitt resonemang? Pratar man inte samma "språk" så blir kommunikationen dålig liksom.
  • Anonym (inte så enkelt)
    Fjäril kär skrev 2017-01-22 09:13:41 följande:

    Jag tror att du måste skilja på sak och person här TS.

    Din personliga åsikt är på intet sätt en allmän sanning. De tjejer som frivilligt inlett en relation med den här mannen är på inga sätt dåliga människor för tid och evighet. En del tycker kanske det var ett misstag de helst vill glömma och andra står rakryggat för att de blivit kära i honom.

    Och på frågan varför de inlett relation med honom så finns det lika många svar som antalet tjejer..

    Du tycker mannens beteende är motbjudande, men det spelar ju ingen roll egentligen eftersom det inte är du som ska ha en relation med honom.

    Den tjej som nu varit med honom kanske är det enda dåliga val hon gjort, ska hon då oförtjänt få lida för det resten av livet? Gör det misstaget henne till en evigt dålig människa?

    De dåliga val du själv gjort gör ju inte dig till en sämre människa, så varför döma henne så hårt när du själv vet hur lätt misstag kan göras?


    Allt du skriver stämmer rent logiskt, problemet är att känslor (där bla attraktion hör hemma) inte är logiskt. Så även om du vet att det är förjävla löjligt att tycka så så har man likt förbannat svårt att känna någon attraktion för personen längre

    Jag kan ta ett exempel.... Jag har en polare som är en sk häraldsbetäckare, har knullat på hundratals kvinnor, har en otrolig förmåga att attrahera kvinnor. Jag har känt honom i väldigt många år, han är fantastisk polare, har ställt upp för mig i vått och torrt, men samtidigt vet jag att han är allmänt slemmig med tjejer.... en av alla hundratals tjejer han drog över var en jättesöt tjej jag känner sen tidigare, sist jag var ute så kom hon fram och visade tydligt intresse, men ärligt tala så kunde jag inte längre känna någon attraktion till henne sen hon låg med min polare... rent logiskt vet jag att det är löjligt, jag tycker bra om båda och hon är både trevlig och vacker, men attraktionen bara försvann.
  • EnAnonumius
    i-o skrev 2017-01-23 13:41:14 följande:
    Det var inget personligt mot dig vet du, världen är större än du.
    Citera noggrant där jag tog det personligt. Ja just det, det gick inte nej.
    Nästa falska påstående du skall penetrera när du håller på?

    Eller är du en sådan fördomsfull person som väljer att tro att bara för att man påtalar något felaktighet som någon kommer med (dit skitsnack om kvinnor) så "måste den som påtalar det ta det personligt"?  Drömmer

    Så vad är nästa fördomsfulla skitsnack du skall bjuda på om mig som person?
    Jag väntar på svar. Cool
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2017-01-23 15:07:58 följande:
    Citera noggrant där jag tog det personligt. Ja just det, det gick inte nej.
    Nästa falska påstående du skall penetrera när du håller på?

    Eller är du en sådan fördomsfull person som väljer att tro att bara för att man påtalar något felaktighet som någon kommer med (dit skitsnack om kvinnor) så "måste den som påtalar det ta det personligt"?  Drömmer

    Så vad är nästa fördomsfulla skitsnack du skall bjuda på om mig som person?
    Jag väntar på svar. Cool
    Nästa falska påstående du skall *presentera när du håller på?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (longlasting)
    Anonym (inte så enkelt) skrev 2017-01-23 14:27:20 följande:
    Allt du skriver stämmer rent logiskt, problemet är att känslor (där bla attraktion hör hemma) inte är logiskt. Så även om du vet att det är förjävla löjligt att tycka så så har man likt förbannat svårt att känna någon attraktion för personen längre

    Jag kan ta ett exempel.... Jag har en polare som är en sk häraldsbetäckare, har knullat på hundratals kvinnor, har en otrolig förmåga att attrahera kvinnor. Jag har känt honom i väldigt många år, han är fantastisk polare, har ställt upp för mig i vått och torrt, men samtidigt vet jag att han är allmänt slemmig med tjejer.... en av alla hundratals tjejer han drog över var en jättesöt tjej jag känner sen tidigare, sist jag var ute så kom hon fram och visade tydligt intresse, men ärligt tala så kunde jag inte längre känna någon attraktion till henne sen hon låg med min polare... rent logiskt vet jag att det är löjligt, jag tycker bra om båda och hon är både trevlig och vacker, men attraktionen bara försvann.
    Klockrent.
Svar på tråden Tjejer som varit ihop med häradsbetäckare