• Anonym (?)
    Äldre 22 Jan 15:35
    7341 visningar
    22 svar
    22
    7341

    Hur kan jag tjäna extra pengar?

    Får 1600 i månaden och det är inte tillräckligt om man sätter det i relation till vad jag behöver köpa! Behöver kläder och en ny mobil akut. 
    Vad kan jag göra för att tjäna extra pengar? Sälja något, tillverka något? Har ni några idéer? Jag kan inte jobba extra eftersom jag är placerad och kan inte komma och gå som jag vill. 

  • Svar på tråden Hur kan jag tjäna extra pengar?
  • Anonym (Men)
    Äldre 22 Jan 16:05
    #1

    Hur gammal är du?

    Vad ska din 1600 kr räcka till? Vad måste du köpa varje månad för dom?

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 16:43
    #2
    Anonym (Men) skrev 2017-01-22 16:05:30 följande:
    Hur gammal är du?
    Vad ska din 1600 kr räcka till? Vad måste du köpa varje månad för dom?
    22 år. Det är fickpengar typ, ska räcka till kläder, hygienartiklar, mobilräkning, internet och cigaretter vilket jag dock försöker sluta med.
    Just nu är en jacka och en ny mobil prio ett då jag står utan båda. När det är köpt har jag inga pengar kvar och det är ju jätteskoj när alla andra här verkar ha obegränsat med pengar och alltid åker och handlar och gör roliga saker... 
  • Caramb­olan
    Äldre 22 Jan 16:54
    #3

    Vilka "alla andra" jämför du dig med? De flesta som är 22 år har väl ett jobb eller studerar med studiemedel så att de har betydligt mycket mer än 1600 att röra sig med från start.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 16:58
    #4
    Carambolan skrev 2017-01-22 16:54:48 följande:
    Vilka "alla andra" jämför du dig med? De flesta som är 22 år har väl ett jobb eller studerar med studiemedel så att de har betydligt mycket mer än 1600 att röra sig med från start.
    Nej jag menar de andra på boendet. Jag hade också studiemedel (hade 8000 kvar efter hyran var betald) men kan inte göra så mycket åt att jag blev placerad. 

    Jag vill gärna ha tips på vad jag kan göra för att tjäna extra, kan man köpa något billigt från internet för att sedan sälja lite dyrare eller finns det något jag kan tillverka som det är stor efterfrågan  på? Jag börjar bli nästintill desperat efter pengar! 
  • Caramb­olan
    Äldre 22 Jan 17:03
    #5

    Är du duktig på någonting som går att frilansa inom? Programmering, design eller språk till exempel?

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 17:56
    #6
    Carambolan skrev 2017-01-22 17:03:13 följande:
    Är du duktig på någonting som går att frilansa inom? Programmering, design eller språk till exempel?
    Tyvärr helt värdelös på allt du nämner... Fast engelska är jag bra på, har hört att det är dåligt med folk som översätter, kanske ska kolla upp det.
     
    Sälja saker på tradera lockar mig då jag tycker det är kul men måste hitta något som gör att man faktiskt tjänar nåt... 
  • Anonym (Men)
    Äldre 22 Jan 19:11
    #7
    Anonym (?) skrev 2017-01-22 16:43:14 följande:

    22 år. Det är fickpengar typ, ska räcka till kläder, hygienartiklar, mobilräkning, internet och cigaretter vilket jag dock försöker sluta med.

    Just nu är en jacka och en ny mobil prio ett då jag står utan båda. När det är köpt har jag inga pengar kvar och det är ju jätteskoj när alla andra här verkar ha obegränsat med pengar och alltid åker och handlar och gör roliga saker... 


    Men en jacka behöver inte kosta mer än 500 kr. Har du möjlighet att köpa telefon på avbetalning? En mobil för 2000 kr blir typ 700 kr i 3 månader. Så blir ju bara 1 månad som blir väldigt lite pengar över och 2 som ändå är okej.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 19:21
    #8
    Anonym (Men) skrev 2017-01-22 19:11:36 följande:
    Men en jacka behöver inte kosta mer än 500 kr. Har du möjlighet att köpa telefon på avbetalning? En mobil för 2000 kr blir typ 700 kr i 3 månader. Så blir ju bara 1 månad som blir väldigt lite pengar över och 2 som ändå är okej.
    Nej jackan kostar ca 500. Och mobilen 600. Kan tyvärr inte köpa på avbetalning. Visst blir det nån femhundring över men långsiktigt är det jättetråkigt att aldrig ha råd med nåt man vill ha eller behöver. Det är andra saker jag också behöver, kläder öht är det snart kris med och det har jag sagt till soc men dom säger bara att fickpengarna ska räcka till kläder. Jag har gått upp 13 kilo sedan jag kom till boendet, vägde 46 kg förut och nu 59 så jag kommer knappt i mina gamla kläder.

    Behöver hitta nåt sätt att få in lite extrapengar. 
  • Anonym (Lova)
    Äldre 22 Jan 19:33
    #9

    Kan du studera på distans kanske? Om det finns något du vill utvecklas inom alltså. Då får du ju csn om du har rätt till det. Vissa säljjobb jag sett har också att man jobbar hemifrån, dock verkar de kanske inte jätteseriösa..

  • Anonym (Men)
    Äldre 22 Jan 19:56
    #10
    Anonym (?) skrev 2017-01-22 19:21:55 följande:

    Nej jackan kostar ca 500. Och mobilen 600. Kan tyvärr inte köpa på avbetalning. Visst blir det nån femhundring över men långsiktigt är det jättetråkigt att aldrig ha råd med nåt man vill ha eller behöver. Det är andra saker jag också behöver, kläder öht är det snart kris med och det har jag sagt till soc men dom säger bara att fickpengarna ska räcka till kläder. Jag har gått upp 13 kilo sedan jag kom till boendet, vägde 46 kg förut och nu 59 så jag kommer knappt i mina gamla kläder.

    Behöver hitta nåt sätt att få in lite extrapengar. 


    Problemet ligger väl i om du får in pengar så kommer soc att sänka det du får ifrån dom. Kan du köpa jacka och mobil för 1100 kr så har du ju ändå 500 kr kvar. Det handlar ju bara om 1 månad, det måste ju gå.

    Har tyvärr inga bra tips på extra inkomst. Men tipset du fick om att studera på distans kanske funkar?
Svar på tråden Hur kan jag tjäna extra pengar?