• Anonym (anonym man)

    D en jag älskar dricker!

    Jag har ett problem. Kvinnan jag älskar dricker lite för mycket och lite för ofta. Själv är jag totalnykterist. Jag vill så gärna få henne att sluta dricka helt. men det är nog en lång väg att gå. Det sista jag vill är att hon ska sluta som en alkis. Jag vet inte hur jag ska gör a för att få henne att sluta dricka. Hon har ett vanligt jobb som hon tycks klara av ändå, trots att hon dricker lite för mycket. Hon och jag är inte tillsammans,men jag vill bli tillsammans med den härkvinnan,jag älskar henne. Ska jag ringa varje dag till henne osäga att jag älskar hon eller vad skajag göra? Det kan ju bli för tjatigt om jag gör så. Ska vi bli tillsammans så får hon ju inte dricka de stunder vi ses i alla fall. Jag vill göra allt för att då henne att sluta dricka.
    Nu  vet ju inte jag vad hon varit med om för hemskheter som gör att hon dricker. Men jag vill få henne att sluta. Hon har sått ett frö till mig under ett års tid och nu har jag börjat att älska den här kvinnan.Jag är inte världens bästa att ge kompllingamanger osv,men när jag ringde nu senast, så sa jag i alla fall  att jag tänker på henne varje dag. Jag önskar att hon ville bli min, vi har så kul tillsammans de få stunder som vi ses ibland och jag trivs i hennes sällskap. Hon får bara inte sluta som en alkis. Honär för bra dför det.

  • Svar på tråden D en jag älskar dricker!
  • Anonym (( hur mycket))
    Anonym (anonym man) skrev 2017-01-23 21:26:13 följande:

    Jag har ett problem. Kvinnan jag älskar dricker lite för mycket och lite för ofta. Själv är jag totalnykterist. Jag vill så gärna få henne att sluta dricka helt. men det är nog en lång väg att gå. Det sista jag vill är att hon ska sluta som en alkis. Jag vet inte hur jag ska gör a för att få henne att sluta dricka. Hon har ett vanligt jobb som hon tycks klara av ändå, trots att hon dricker lite för mycket. Hon och jag är inte tillsammans,men jag vill bli tillsammans med den härkvinnan,jag älskar henne. Ska jag ringa varje dag till henne osäga att jag älskar hon eller vad skajag göra? Det kan ju bli för tjatigt om jag gör så. Ska vi bli tillsammans så får hon ju inte dricka de stunder vi ses i alla fall. Jag vill göra allt för att då henne att sluta dricka.

    Nu  vet ju inte jag vad hon varit med om för hemskheter som gör att hon dricker. Men jag vill få henne att sluta. Hon har sått ett frö till mig under ett års tid och nu har jag börjat att älska den här kvinnan.Jag är inte världens bästa att ge kompllingamanger osv,men när jag ringde nu senast, så sa jag i alla fall  att jag tänker på henne varje dag. Jag önskar att hon ville bli min, vi har så kul tillsammans de få stunder som vi ses ibland och jag trivs i hennes sällskap. Hon får bara inte sluta som en alkis. Honär för bra dför det.


    Hur mycket är " lite för mycket" då?
  • Anonym (anonym man)

    Mer än vad som är normalt, mvarje helg och kan bli under veckanmed.

  • Anonym (Nykteralkoholist)

    Om man dricker alkohol varje helg och någon dag i veckan, är det för mycket.
    Men det är min åsikt.

    Du kan inte förbjuda henne att dricka, hon är en vuxen människa. Men du kan förklara att du är orolig över hennes konsumtion.

  • Arctor

    Hur mycket dricker hon i veckorna samt under helgen? Pratar vi en till ett par glas vin eller en flaska sprit varje gåbg?

  • Anonym (Kille)

    Ni är ju inte tillsammans. Men du funderar på att ringa o säga att du älskar henne varje dag? Det är verkligen inte normalt.

    Sen framgår inte mängden alkohol av texten. Ett glas vin till maten på helgen och lättöl under dagen på veckorna gör ju ingen till en alkis.

  • Anonym (anonym man)

    Suckar, så det är jag i som inte är normal för att jag vill att hon ska vet a att jag älskar hon.Bakvända världen har d t blivit. Men jag blir orolig när någon man känner dricker. Skulle jag vara onormal för att jag inte vill dricka? Jag har druckit och mådde bara skit av alkohol. Alltså så avstår jag. Eftersom vi inte är tillsammans så vill jag inte börja tala om att jag är lite orolig över att hon dricker. Men  om man dricker varje helg då är det för mycket anser jag och många med mig. En öl till maten eller 2 är väl ok, men jag tänker i alla fall inte  dricka alkohol med henne om vi skulle bli tillsammans. Kalla mig gärna onormal då, men det skiter jag i.

  • Anonym (gottegris)

    du har fortfarande inte sagt något om mängden.

  • Anonym (anonym man)

    Eftersom vi inte är tillsammans ännu så har jag ingen rätt att fråga henne om mängden hon dricker det är opassande tycker jag. Jag har ingen rätt att snoka i hennes privatilv så länge vi inte är tillsammans. Visst, hon är vuxen och gör som hon vill. Jag ville bara här göra antydningar här om att jag är orolig. Jag vet ju inte om hon  läser här, men ändå, man vet ju aldrig. Om hon äser här vill jag bara att hon ska veta att jag älskar henne. Våran bekantskap är rätt ny, så ännu vågar jag inte säga direkt till henne..Sedan så har jag hört av andra att hon har alkoholproblem Har man det så så dricker man  ju mer änvad som brukar anses som normalt drickande. Så ni kan sluta fråga mig om mänden hond ricker även om jag har ingen rätt att snoka i hennes privat liv. Jag bara vet att hon har lite sådana problem.

Svar på tråden D en jag älskar dricker!