• Summer­child
    Äldre 24 Jan 22:06
    4288 visningar
    13 svar
    13
    4288

    Hängande bröst

    Har en fundering kring varje barns amning. Om det blir värre än det är nu efter 3 barn....jag väntar mitt 4e och jag vill inte att mina ska bli mer hängiga än dom är... tycker inte det är katastrof nu men gränsfall om ni förstår .... är rädd för att 4e ska göra katastrofen och eventuellt 5e då? Taxöron?

    Ska man ge en anledning att inte amma? Fixa brösten sen? Vad har ni gjort? Vad har hänt med er som fött och ammat?

  • Svar på tråden Hängande bröst
  • Anonym (Morsa­n)
    Äldre 24 Jan 22:08
    #1

    Undrar samma sak här... Väntar ivrigt på svar från andra mammor!

  • Äldre 24 Jan 22:11
    #2

    Vad jag har hört är det inte amning som gör så att brösten hänger, utan graviditetshormonerna? Utifrån det kan man ju inte göra så mycket?

  • Anonym (Mamma­tilltv­å)
    Äldre 24 Jan 22:19
    #3

    Jag tror också det är hormonerna som gör sitt och att brösten oftast växer under graviditet för att sedan minska igen. Jag har inte ammat för de kom knappt någon mjölk. Pumpade så gott det gick ett par veckor innan kag gav upp. Brösten har ändå blivit slappare och lite hängigare efter 2 barn..

  • flerba­rnsmam­ma5
    Äldre 24 Jan 22:23
    #4

    Hejsan, tror inte det blir värre med antalet barn. Jag har totalt ammat åtta år och mina ser ut som nedan= ganska lika som efter första amningen. Men alla är vi olika. Ber om ursäkt om ngn tar illa vid för bilden!

  • Äldre 24 Jan 22:27
    #5

    Jag har ammat fyra barn, 7 år blir det sammanlagt. De såg hemska ut efter att jag slutade amma fjärde, helt tomma! Men nu när det gått ett par år sedan dess så är det inte sååå farligt längre. Ja, de är hängiga, långt ifrån "idealet," men jag har accepterat att de ser ut som de gör och är helt okej med dem numera.

    Jag skulle kunna posta en bild på hur de ser ut, men vet inte om jag vågar göra det så här öppet, även om jag klipper bort ansiktet...

  • Äldre 24 Jan 22:54
    #6

    Amning gör det knappast värre. Jag hade hängbröst redan när jag var 13-14 år och då hade jag inte ammat några barn alls. 

  • Summer­child
    Äldre 24 Jan 23:04
    #7

    Anonyma kanske vågar posta hängisar och säga hur många barn som ammats :) eller går det googla? Nä men iaf så vill jag inte att 4e ska ta död på mitt sexliv för alltid. För jag tycker det blir jobbigare för varje ....mina är små sen innan och under graviditeten växer dom inget alls ....får inte mjölk förrän barnet föds och får mkt rå mjölk då och det är ju tacksamt. Vet nu inte om jag vill amma mitt 4e om det är mitt beslut eller mannens för han tänker på barnet.

    Nån som operererat brösten? Hur gick det till? Bara ett lyft?

  • Äldre 24 Jan 23:07
    #8
    flerbarnsmamma5 skrev 2017-01-24 22:23:20 följande:

    Hejsan, tror inte det blir värre med antalet barn. Jag har totalt ammat åtta år och mina ser ut som nedan= ganska lika som efter första amningen. Men alla är vi olika. Ber om ursäkt om ngn tar illa vid för bilden!


    Du har ju lyckats behålla fyllningen i dem Mina bröst har gått från C-kupa till G-kupa fyra gånger, plus en rätt stor viktnedgång, inte mycket substans kvar där inte xD Sen har det även att göra med hur 'tät' bröstvävnad man har, dvs det beror delvis på gener. Min är inte vidare tät mao...

    Vågar väl visa slutresultatet jag också då!

  • flerba­rnsmam­ma5
    Äldre 24 Jan 23:24
    #9

    Alldeles perfekta! Förundransväet vad kvinnokroppen kan! Tycker vi ska vara glada och nöjda med det vi har, om man nu inte mår väldigt dåligt över dem såklart.

  • i-o
    Äldre 24 Jan 23:46
    #10

    Knappt utvecklade tonårsbröst som behåller samma form hela livet dock... 

  • Summer­child
    Äldre 25 Jan 17:06
    #11
    MammAmma skrev 2017-01-24 23:07:02 följande:

    Du har ju lyckats behålla fyllningen i dem Mina bröst har gått från C-kupa till G-kupa fyra gånger, plus en rätt stor viktnedgång, inte mycket substans kvar där inte xD Sen har det även att göra med hur 'tät' bröstvävnad man har, dvs det beror delvis på gener. Min är inte vidare tät mao...

    Vågar väl visa slutresultatet jag också då!


    Ja det påminde om mig fast jag har lite mindre ...men smått hängiga och 4e kanske gör taxöron helt utslagna så jag vet inte om det blir amning till fler barn fast det är ju behändigt med tuttar. Kanske överlåter dom till andra saker ...ammade min dotter i 15 mån som ingen av dom andra 2 ...ändå blev hon sjukast idag med mjölkallergi
  • Anonym (Tina)
    Äldre 29 Jan 12:47
    #12

    Mina har blivit mer hängiga för varje barn. Väntar femte och sista nu. Alltså de är inte jättehängiga så men helt klart hängigare.. Dock tycker jag att ett tag efter att man slutat med amningen helt så är de mer hängiga än kanske ett år senare, tycker alltså att de bättrar på sig lite efter ett tag. Kan ju dock vara jag som har vant mig vid dem eller gått upp lite i vikt, hehe..

  • Summer­child
    Äldre 31 Jan 00:07
    #13
    Anonym (Tina) skrev 2017-01-29 12:47:52 följande:

    Mina har blivit mer hängiga för varje barn. Väntar femte och sista nu. Alltså de är inte jättehängiga så men helt klart hängigare.. Dock tycker jag att ett tag efter att man slutat med amningen helt så är de mer hängiga än kanske ett år senare, tycker alltså att de bättrar på sig lite efter ett tag. Kan ju dock vara jag som har vant mig vid dem eller gått upp lite i vikt, hehe..


    Oki förstår... men jag tvingas nog att amma ändå känns det som .... sen är jag i sista hand att tycka vad jag vill ..tydligen :(
Svar på tråden Hängande bröst