• Norrmanskan

    MAMMAKLÄDER STORA STORLEKAR

    Hej!

    Tänkte bara kolla här om någon vet någon bra hemsida att beställa mamma kläder ifrån? Gärna lite större storlekar. Enda fysiska butiken jag hittat kläder i är på h&m och jag har bara kunnat ha ett par jeans därifrån, resten blir för små!

    Så om någon har tips på bra sidor får ni gärna skriva dessa!

  • Svar på tråden MAMMAKLÄDER STORA STORLEKAR
  • ROFL

    Jag hade stl 50 när jag blev gravid och jag har inte hittat något alternativ som funkat. Vilket känns sjukt konstigt. Som om runda damer inte blir gravida?

    Jag har helt enkelt fått köra på plus-size kläder med hög midja eller strumpbyxor och klänning. 

  • Elderflowerblosswom

    Jag har stl 48-50 och det som var svårt var att hitta jeans och jacka tycker jag men det fanns (billigt) på bonprix. OBS att de är väldigt stora i storlekarna. Jag beställde ett par jeans och de är fortfarande för stora (v 39 nu...). Men orkade inte skicka tillbaka och byta så har använt dem ändå. Beställ en stl mindre än du tänkt. Jackan var toppen och även den generös i storlek. Sen har jag köpt mjuka byxor och leggings från Boob, dyra men supersköna och XL passar hur bra som helst, även deras amningströjor i L och XL passsr bra till och med så här sista veckan... passade på när det var rea. De har många olika modeller och jag gillar tröjor som är lite längre- de är supersköna. Bh- Boob, trosor finns sköna på Lindex. I övrigt har jag använt mina vanliga kläder. Lycka till!

Svar på tråden MAMMAKLÄDER STORA STORLEKAR