• Anonym (Konstigt)

    Ojämn snabb puls och yrsel som kom plötsligt (app som mäter puls grafiskt)

    Screenshot på pulsen:

    imgbox.com/3hmlqJej

    imgbox.com/iq7c1jFA

    Litar fan inte på en app när det gäller det här , kardiograf heter appen om ni vill testa

    Testade med en annan app som har bättre graf som heter instant heat rate:

    imgbox.com/uvg9dR0P

    imgbox.com/DQqXcBx3

    imgbox.com/kvjMmWr3

    Det där är samma graf uppdelad på 3 bilder för den var för lång för 1.

    Kolla om ni får lika ojämt? Så man vet om appen visar helt galet , vilket jag tror den gör, men jag blir ju fundersam eftersom jag inte mår bra heller.

    Hög puls och känner mig varm , yr.

    Har inte ont i bröstet , det enda som är obehagligt är ju pulsen och att kroppen känns tröttare allmänt.

    Benen känns som cement och lederna är stela , speciellt i fingrarna och tår så gör det ont.

    Det har hållit på i lite över en timme, nu när jag känner att det känns lite bättre så kunde jag skriva här.

  • Svar på tråden Ojämn snabb puls och yrsel som kom plötsligt (app som mäter puls grafiskt)
  • Anonym (N)

    Om du känner på pulsen på handleden, hur känns det då? Fyllig? Jämn? Snabb? Långsam? Ojämn? Trådfin?

  • Anonym (Konstigt)

    Provade mäta pulsen med fingrarna och jag upplever pulsen som ojämn och att styrkan på slagen varierar , sen kan ju jag känna fel.

    Men pulsen känns lugnare nu , dock är jag fortfarande yr och benen känns som två stenklumpar när jag går , men när jag kollade pulsen med appen igen så visade den 138? Hur kan jag då uppleva som att det känns bättre? När den är lika snabb.

    Hoppas det släpper snart

  • Anonym (Konstigt)

    Provade att känna pulsen igen och det är lika , dock så kunde jag känna att pulsen bara försvann i 2 sekunder lite då och då för att sedan slå på i 190 igen , kanske var det jag upplevde som olika styrka förra gången jag kände

  • Anonym (N)
    Anonym (Konstigt) skrev 2017-01-28 17:26:30 följande:

    Provade mäta pulsen med fingrarna och jag upplever pulsen som ojämn och att styrkan på slagen varierar , sen kan ju jag känna fel.

    Men pulsen känns lugnare nu , dock är jag fortfarande yr och benen känns som två stenklumpar när jag går , men när jag kollade pulsen med appen igen så visade den 138? Hur kan jag då uppleva som att det känns bättre? När den är lika snabb.

    Hoppas det släpper snart


    Känner du dig stressad och orolig över situationen? Isf kan det påverka din puls till att den blir snabb..

    känner att den är oregelbunden, alltså att du känner några snabba slag för att sen vara ett litet uppehåll och sen återgå till några snabba slag igen?
  • Anonym (N)
    Anonym (Konstigt) skrev 2017-01-28 17:33:58 följande:

    Provade att känna pulsen igen och det är lika , dock så kunde jag känna att pulsen bara försvann i 2 sekunder lite då och då för att sedan slå på i 190 igen , kanske var det jag upplevde som olika styrka förra gången jag kände


    När du beskriver att pulsen går i 190 och du har uppehåll emellanåt så låter det som ett förmaksflimmer.. sök vården så de får göra ett EKG, där ser man lätt om det är det du har och därefter åtgärda/behandla
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (N) skrev 2017-01-28 17:34:48 följande:

    Känner du dig stressad och orolig över situationen? Isf kan det påverka din puls till att den blir snabb..

    känner att den är oregelbunden, alltså att du känner några snabba slag för att sen vara ett litet uppehåll och sen återgå till några snabba slag igen?


    Nej tvärt om , i början blev jag orolig men nu är jag lugn mentalt , ja precis så känns det med pulsen!

    Lite info om mig:

    32 år och man , Styrketränar 5ggr i veckan och avsätter 20 min löpning före varje pass. 183 lång och väger 85kg.

    Har Elvanse 70mg mot min adhd , har tagit ordinerad dos och jag har inte tagit något annat som droger eller dyl.

    Jag har varit sjukskriven förr pga magproblem/utbrändhet och depression.

    Har jobbat i lite mer än ett halvår och jag mår bra, har inte haft några ångest känningar under hela tiden jag jobbat fram till idag, har haft panikattacker förr och sökt vård pga det.

    Det här känns dock annorlunda eftersom jag är lugn mentalt både före och under men pulsen bara stack iväg helt utan varning , när jag har fått ångest förr så har man ju oroat sig en tid före tills det smäller och blir en attack, inget sånt nu.

    Sen tycker jag att pulsen är ännu lugnare nu trots att den fortfarande är hög , obehagwt har försvunnit men svagheten i kroppen är kvar.

    Det är väl det som skiljer sig, det här har hänt någon gång tidigare för nån månad sen helt utan anledning.

    Sen utesluter jag självklart inte att det kan vara ångest , men det känns inte riktigt lika som förr.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (N) skrev 2017-01-28 17:37:16 följande:

    När du beskriver att pulsen går i 190 och du har uppehåll emellanåt så låter det som ett förmaksflimmer.. sök vården så de får göra ett EKG, där ser man lätt om det är det du har och därefter åtgärda/behandla


    Förresten kollade du länkarna i trådstarten? Speciellt dom 3 sista som nästan ser ut som ett EKG, men det där litar jag inte ett dugg på.

    Skulle vara intressant om du kunde prova den där appen för att se om din graf blir jämn
  • Anonym (N)
    Anonym (Konstigt) skrev 2017-01-28 17:48:12 följande:
    Förresten kollade du länkarna i trådstarten? Speciellt dom 3 sista som nästan ser ut som ett EKG, men det där litar jag inte ett dugg på.

    Skulle vara intressant om du kunde prova den där appen för att se om din graf blir jämn
    Jag har tyvärr inte möjlighet att kolla appen nu.. det är du som känner din kropp bäst! Av ångest och depression kan såklart pulsen påverkas, men du beskriver ändå att det känns annorlunda. Om jag var du så skulle jag söka vård på en gång för att få göra ett ordentligt EKG, där ser man på direkten om det skulle vara några sorts arytmier.. men snabb, ojämn puls, orkeslöshet osv låter för mig som förmaksflimmer. Men hjärtat är komplicerat och fantastiskt på många sätt och dina symtom kan såklart stå för något annat också.. kolla upp det om det inte ger sig. Skulle det vara förmaksflimmer så kan man elkonvertera om det inte gått för lång tid mellan symtomdebut och själva behandlingen..
Svar på tråden Ojämn snabb puls och yrsel som kom plötsligt (app som mäter puls grafiskt)