Inlägg från: Juvelie |Visa alla inlägg
  • Juvelie

    Hur trivs man som singel?

    Hej!

    Jag är en tjej på 30+ som varit singel i snart ett år och jag har väldigt svårt att vara lycklig i den situationen. Jag har en bra liv med stabilt jobb, bra boende och fina vänner och socialt liv, men allt känns så... tomt. Många i min bekantskapskrets har skaffat barn, en del fler och jag vill så gärna själv träffa nån och vara där dom är. 

    Men ju längre tiden går desto kräsnare blir jag. Jag dejtar, både internetdejtar och försöker visa mig ute mycket i sociala sammanhang, men det klaffar bara inte. Jag har lätt att få folk att bli förtjusta i mig, men den jag blir förtjust i vill såklart inte ha mig. Och sådär rullar det på. När folk säger "leta inte så kommer drömprinsen säkert" så tror jag inte ett dugg på det. Var ska han komma någonstans om jag inte är aktiv? Samtidigt så blir jag helt matt på att dejta och orkar inte bli besviken hela tiden.

    Så, hur lär man sig att uppskatta att vara singel och inte bara känna den där paniken att det snart är försent att träffa någon? 

Svar på tråden Hur trivs man som singel?